Kods | IV0127 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ekonomikas teorija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Judrupa, Juris Saulītis, Leonīds Krilovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 23.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmets padziļina un paplašina zināšanas un izpratni mikroekonomikā, makroekonomikā un ekonomiskās domas vēsturē par teorētiskajām un praktiskajām aktualitātēm un jaunākajiem atklājumiem ekonomikas teorijā. Tas nodrošina pamatu doktorantu radošās un kritiskās domāšanas, kā arī pētniecības prasmju attīstībai, tostarp raugoties uz pētījuma objektu no dažādu ekonomikas teorijas apakšnozaru saskares pozīcijām. Ekonomikas teorija veido teorētisko bāzi konkrētu ekonomisko problēmu risināšanai promocijas darbos, tā veicina doktoranta spēju patstāvīgi analizēt, sintezēt un izvērtēt dažādas ekonomikas teorijas.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: Iegūt padziļinātas zināšanas ekonomikas teorijā – pārzināt un izprast aktuālākās zinātniskās teorijas, pārvaldīt mūsdienu pētniecības metodes. Uzdevumi: • prot, balstoties uz ekonomikas teorijas atziņām, kritiski analizēt sarežģītas zinātniskas vai profesionālas problēmas tautsaimniecībā, • spēj izprast un patstāvīgi izmantot ekonomikas teorijas likumsakarības, kā pamatu valsts ekonomiskās politikas veidošanā, • spēj patstāvīgi izvirzīt pētījuma ideju, formulēt pētāmo problēmu tautsaimniecībā, prot izvēlēties atbilstošās pētījumu metodes problēmas pētīšanai un risināšanai, • spēj novērtēt pieņemamo lēmumu sociālekonomiskās sekas un izvirzīt ekonomiski pamatotus priekšlikumus valsts un reģionālās ekonomiskās politikas pilnveidošanai, • spēj argumentēti izskaidrot un prognozēt sabiedrības subjektu rīcību sabiedrības izvēles teorijas ietvaros, vienlaicīgi demonstrējot izpratni par ekonomikas teorijas likumsakarību un jaunāko atziņu ietekmi uz tautsaimniecību, • spēj diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem jautājumiem ekonomikas teorijas ietvaros, • prot patstāvīgi izmantot ekonomiskās domas vēstures atziņas konkrētu ekonomisko problēmu risināšanā promocijas darbā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Iegūtas padziļinātas zināšanas ekonomikas teorijā – pārzina un izprot aktuālākās teorijas un atziņas. - Pārbaudījums eksāmena veidā. Iegūtas prasmes pielietot ekonomikas teorijas atziņas ekonomisko procesu analīzē. - Diskusija. Vērtē nodarbības vadītājs. Spēj novērtēt pieņemamo lēmumu sociālekonomiskās sekas. - Diskusija. Vērtē nodarbības vadītājs. Spēj argumentēti izskaidrot un prognozēt sabiedrības subjektu rīcību sabiedrības izvēles teorijas ietvaros. - Diskusija. Vērtē nodarbības vadītājs. Pārzina, izprot un pārvalda pētniecības metodoloģiju ekonomikas teorijas nozarē. Spēj patstāvīgi plānot un strukturēt savu darbu. - Referāts un tā aizstāvēšana. Spēj izvirzīt ekonomiski pamatotus priekšlikumus valsts un reģionālās ekonomiskās politikas pilnveidošanā. - Referāts un tā aizstāvēšana. Prot izmantot ekonomiskās domas vēstures atziņas konkrētu ekonomisko problēmu risināšanā promocijas darbā. - Diskusija Spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt par aktualitātēm ekonomikas teorijas jomā - Diskusija, referāts, eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība diskusijās - 20%
Referāts un tā aizstāvēšana - 30% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Mikroekonomika, Makroekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|