Kods | IV0124 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Stratēģiskā pārvaldība būvuzņēmējdarbībā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Būvuzņēmējdarbība un nekustamā īpašuma vadīšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ineta Geipele | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 23.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss padziļina un paplašina zināšanas un izpratni stratēģiskajā pārvaldībā par būvniecības nozares teorētiskajām un praktiskajām aktualitātēm tautsaimniecības kontekstā doktorantu radošās domāšanas nodrošināšanai un pētniecības prasmju attīstībai. Kurss attīsta vispārējās un specializētās pētniecības prasmes, veido doktorantu kritisko domāšanu, veicina zinātniskās izpētes starpdisciplinaritāti, sasaistot vadības zinātni, būvniecību, ekonomiku, ekonomiskās ģeogrāfijas, pilsētplānošanas, pilsētbūvniecības un vides zinātni. Kursā tiek vērtēti un analizēti stratēģiskās pārvaldības elementi, stratēģiju veidi, to integrācija būvniecības nozarē un ietekme uz ekonomisko, vides un sociālo dimensiju, kas sniedz ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā un doktorantu kreativitātes veicināšanā. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir padziļināt un paplašināt zināšanas un izpratni stratēģiskajā pārvaldībā par būvniecības nozares teorētiskajām un praktiskajām aktualitātēm, veicinot doktorantu zinātniski pētniecisko darbību. Kursa ietvaros doktoranti tiek iepazīstināti ar vispārzinātniskajām un specializētajām pētniecības metodēm un orientēti uz jaunu pieeju, metožu un konceptu izstrādi stratēģiskajā pārvaldībā būvuzņēmējdarbībā, holistiski aptverot vadības, būvniecības, ekonomikas, ekonomiskās ģeogrāfijas, pilsētplānošanas, pilsētbūvniecības un vides aspektus. Studējošajiem jāprot: Patstāvīgi formulēt pētniecības pamatelementus – pētījuma problēmu, mērķi, jautājumu, uzdevumus, hipotēzi, objektu, priekšmetu, ierobežojumus – būvuzņēmējdarbības jomā. Kritiski analizēt sarežģītas zinātniskas vai profesionālas problēmas būvuzņēmējdarbībā. Patstāvīgi izmantot teoriju stratēģiskajā pārvaldībā. Ievērot zinātnisku ētiku. Studējošajiem jāspēj: Demonstrēt prasmi izvēlēties attiecīgās pētījumu metodes būvuzņēmējdarbībā, pamatot izvēli. Argumentēti izskaidrot stratēģiskās pārvaldības nozīmi būvuzņēmējdarbībā un tautsaimniecībā kopumā. Diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem jautājumiem būvniecībā būvuzņēmējdarbībā. Demonstrēt izpratni par zinātnes rezultātu būvuzņēmējdarbībā iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina un spēj patstāvīgi formulēt pētniecības pamatelementus – pētījuma problēmu, mērķi, jautājumu, uzdevumus, hipotēzi, objektu, priekšmetu, ierobežojumus būvuzņēmējdarbības jomai, definējot jomas starpdisciplinaritāti, prot diskutēt par vadības inženierekonomikas problemātiku. - Grupu darbs, diskusijas seminārnodarbībās, prezentācijas. Kontroldarbs. Pārzina un spēj patstāvīgi izmantot teorijas un atziņas stratēģiskajā pārvaldībā. Spēj kritiski analizēt un izvērtēt sarežģītas zinātniskas vai profesionālas problēmas būvuzņēmējdarbībā. Ievēro zinātnisko ētiku. - Grupu darbs, diskusijas seminārnodarbībās, prezentācijas. Kontroldarbs. Spēj argumentēti izskaidrot stratēģiskās pārvaldības nozīmi būvuzņēmējdarbībā un tautsaimniecībā kopumā. Demonstrē izpratni par pētniecības rezultātu būvuzņēmējdarbībā iespējamo ietekmi uz ekonomiku, vidi un sabiedrību. - Grupu darbs. Individuālie uzdevumi/pētījumi. Diskusijas seminārnodarbībās, prezentācijas. Spēj diskutēt par pieņēmumiem vai teorijām sociālajās zinātnēs - ekonomikā un uzņēmējdarbībā, vides pārvaldībā, sabiedrības vadībā, pilsētbūvniecībā un attīstībā, teritoriju plānošanā un attīstībā, u.c. starpdisciplinārajās sociālajās zinātnēs būvuzņēmējdarbības stratēģiskās pārvaldības kontekstā. - Darba seminārnodarbībās vērtējums, individuālo pētījumu prezentācija un tai sekojošā diskusija. Pārzinot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas stratēģiskajā pārvaldībā būvuzņēmējdarbībā, spēj patstāvīgi rakstiski un mutiski komunicēt, parādot izpratni sociālo zinātņu teorijās un to lietošanai praksē. - Grupu darbs, diskusijas seminārnodabībās, prezentācijas, individuālie uzdevumi. Spēj patstāvīgi izvirzīt pētījuma ideju, plānot, strukturēt un vadīt savu individuālo pētījumu būvuzņēmējdarbības stratēģiskajā pārvaldībā. - Individuālais pētījums - literatūras pārskats. statistiskās informācijas un nozares publicēto materiālu apkopojums un izvērtējums. Individuālā pētījuma vērtējums, diskusija. Spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt par aktualitātēm stratēģiskajā pārvaldībā būvuzņēmējdarbībā un būvuzņēmējdarbībā kopumā, parādot izpratni par sociālo zinātņu teorijām un to aprobāciju un lietošanu praksē. - Individuālā pētījuma prezentācija, diskusijas seminārnodarbībās. eksāmens Spēj argumentēti prezentēt pētījuma rezultātus un skaidrot ar pētniecību vai inovatīviem risinājumiem saistītus jautājumus būvuzņēmējdarbības stratēģiskās pārvaldības jomā. - Individuālā pētījuma prezentācija, diskusijas seminārnodarbībās. eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuāls pētījums (sistemātisks literatūras pārskats, statistiko datu analīze, izvērtējums) - 20%
Individuālā pētījuma prezentācija, zinātniskā diskusija - 20% Individuālie uzdevumi atbilstoši klātienes nodarbību tematikai - 15% Kontroldarbi (max 2) - 5% Grupu darbs un dalība seminārnodarbībās - 10% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšmets balstās uz zināšanām, kas apgūtas iepriekšējā mācību periodā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|