Kods | IV0122 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Personāla vadīšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Iveta Ozoliņa-Ozola, Sarmīte Gailīte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Personāla vadīšana ir studiju kurss, kura nolūks ir sniegt studentiem padziļinātas zināšanas par personāla vadīšanu un attīstīt profesionālās prasmes un kompetences personāla vadīšanas nodrošināšanā uzņēmumā. Studiju kursa galvenās tēmas ir šādas: ievads personāla vadīšanā, efektīvā personāla vadīšana, profesijas personāla vadīšanā, darba analīze, amata apraksta un kvalifikācijas prasību izstrādāšana, personāla meklēšana un atlase, profesionālā adaptācija, jauno darbinieku ievadīšana darbā, profesionālais stress, personāla apmācība un attīstība, darba snieguma novērtēšana. Studiju kursa praktiskie uzdevumi ir veicami nodarbību un ārpus nodarbību laikā, individuāli un nelielās studentu grupās. Studenta sekmes studiju kursā tiek vērtētas visa studiju kursa garumā ar individuālo un grupas praktisko uzdevumu, pārbaudes darbu un rakstiskā eksāmena palīdzību.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt, ka tiek sasniegti studiju kursa rezultāti un tādējādi studiju kursa noslēgumā studējošie izprot personāla vadīšanas mērķus, funkcijas un organizāciju uzņēmumā, spēj aprakstīt personāla vadīšanas aktualitātes; izprot efektīvu personāla vadīšanu, spēj aprakstīt personāla vadīšanu ietekmējošos faktorus, pārzina personāla vadīšanas normatīvo regulējumu; izprot personāla speciālista un personāla vadītāja profesionālo pamatdarbību, nepieciešamās prasmes, attieksmes, profesionālās un vispārējās zināšanas un kompetences; izprot darba analīzes būtību, pielietojumu un metodoloģiju; izprot amata apraksta un amata kvalifikācijas prasību nozīmi un izstrādāšanas metodoloģiju, prot izveidot amata aprakstu un amata kvalifikācijas prasības; izprot kvalifikācijas prasību veidošanu pretendentiem, pretendentu grupas, personāla meklēšanas metodes un procesu, prot izvēlēties piemērotākās personāla meklēšanas metodes un izveidot efektīvu darba piedāvājuma sludinājumu; izprot personāla atlases mērķus, metodes un procesu, pretendenta piemērotības novērtēšanu, prot izvēlēties piemērotākas personāla atlases metodes un izveidot darba intervijas jautājumu plānu; izprot profesionālās adaptācijas būtību, to ietekmējošos faktorus un veicināšanas iespējas, ievadīšanas darbā procesu un mentoringa būtību, prot izveidot jauna darbinieka ievadīšanas darbā programmu; izprot profesionālā stresa būtību, simptomus, iemeslus, novēršanas iespējas; izprot personāla apmācību un attīstības būtību un pamatposmus, plānošanu, mācību vajadzību noteikšanu, mācību formas un metodes, personāla mācību un attīstības novērtēšanu, prot izvēlēties piemērotākās mācību metodes un izvērtēt mācību piedāvājumus; izprot darba snieguma novērtēšanas būtību, organizēšanu un metodes, spēj aprakstīt darba snieguma novērtēšanas pārrunu principus un posmus, prot izvēlēties piemērotākās darba snieguma novērtēšanas metodes un izstrādāt darba snieguma vērtēšanas kritērijiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj demonstrēt izpratni par personāla vadīšanas mērķiem, funkcijām un organizāciju uzņēmumā. Spēj aprakstīt personāla vadīšanas aktualitātes Latvijā, Eiropā un pasaulē.
- Rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; grupu darbi - situāciju analīzes; grupas prezentācija par teorētiski-praktisko jautājumu personāla vadīšanā. Spēj nosaukt personāla vadīšanas efektivitātes rādītājus. Spēj demonstrēt izpratni par efektīvu personāla vadīšanu. Spēj aprakstīt personāla vadīšanu ietekmējošos faktorus. Pārzina personāla vadīšanas normatīvo regulējumu. - Individuālie uzdevumi par uzdoto amatu - amata apraksta, kvalifikācijas prasību, darba sludinājuma un darba intervijas jautājumu saraksta izveide; rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; grupu darbi - situāciju analīzes; grupas prezentācija par teorētiski-praktisko jautājumu personāla vadīšanā. Spēj demonstrēt izpratni par personāla speciālista un personāla vadītāja profesionālās pamatdarbības uzdevumiem un pienākumiem, nepieciešamajām prasmēm, attieksmēm, profesionālajām un vispārējām zināšanām un kompetencēm. - Rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; grupu darbi - situāciju analīzes; aktivitāte nodarbībās. Spēj demonstrēt izpratni par darba analīzes būtību, pielietojumu un metodoloģiju. - Rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; grupu darbi - situāciju analīzes; aktivitāte nodarbībās. Spēj demonstrēt izpratni par amata apraksta un amata kvalifikācijas prasību nozīmi un izstrādāšanas metodoloģiju. Prot izveidot amata aprakstu un amata kvalifikācijas prasības. - Individuālie uzdevumi par uzdoto amatu - amata apraksta un kvalifikācijas prasību izveide; rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; grupu darbi - situāciju analīzes. Spēj demonstrēt izpratni par kvalifikācijas prasību veidošanu pretendentiem, pretendentu grupām, personāla meklēšanas metodēm un procesu. Prot izvēlēties piemērotākās personāla meklēšanas metodes un izveidot efektīvu darba piedāvājuma sludinājumu. - Individuālie uzdevumi par uzdoto amatu - kvalifikācijas prasību pretendentiem, pretendentu meklēšanas metožu saraksta un darba sludinājuma izveide; rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; individuālā prezentācija par personāla meklēšanas metodēm; grupu darbi - situāciju analīzes. Spēj demonstrēt izpratni par personāla atlases mērķiem, metodēm un procesu, pretendenta piemērotības novērtēšanu. Prot izvēlēties piemērotākas personāla atlases metodes un izveidot darba intervijas jautājumu plānu. - Individuālie uzdevumi par uzdoto amatu - pretendentu atlases metožu saraksta un darba intervijas jautājumu plāna izveide; rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; individuālā prezentācija par personāla atlases metodēm; grupu darbi - situāciju analīzes un lomu spēle "Darba intervija". Spēj demonstrēt izpratni par profesionālās adaptācijas būtību, to ietekmējošajiem faktoriem un veicināšanas iespējām, par ievadīšanas darbā procesu un mentoringa būtību. Prot izveidot jauna darbinieka ievadīšanas darbā programmu. - Rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; grupu darbi - situāciju analīzes; aktivitāte nodarbībās. Spēj demonstrēt izpratni par profesionālā stresa būtību, simptomiem, iemesliem jeb stresoriem, novēršanas iespējām. - Rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; grupu darbi - situāciju analīzes; aktivitāte nodarbībās. Spēj demonstrēt izpratni par personāla apmācību un attīstības būtību un pamatposmiem, plānošanu, mācību vajadzību noteikšanu, mācību formām un metodēm, personāla mācību un attīstības novērtēšanu. Prot izvēlēties piemērotākās mācību metodes un izvērtēt mācību piedāvājumus. - Individuālie uzdevumi par uzdoto amatu - mācību un attīstības metožu saraksta izveide, vismaz tīs mācību piedāvājumu izvērtējums konkrētas prasmes apgūšanai vai attīstībai; rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; individuālā prezentācija par personāla mācību metodēm; grupu darbi - situāciju analīzes. Spēj demonstrēt izpratni par darba snieguma novērtēšanas būtību, organizēšanu un metodēm. Spēj aprakstīt darba snieguma novērtēšanas pārrunu principus un posmus. Prot izvēlēties piemērotākās darba snieguma novērtēšanas metodes un izstrādāt darba snieguma vērtēšanas kritējus. - Individuālie uzdevumi par uzdoto amatu - darba snieguma novērtēšanas plāna izveide; rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; individuālā prezentācija par personāla darba snieguma novērtēšanas metodēm; grupu darbi - situāciju analīzes un lomu spēle "Darba snieguma novērtēšanas pārrunas". |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuālie uzdevumi par uzdoto amatu - 30%
Rakstisks eksāmens - 20% Pārbaudes darbi - 15% Individuālās prezentācijas par personāla meklēšanas, atlases, mācību un darba snieguma novērtēšanas metodēm - 10% Grupas prezentācija par teorētiski-praktisko jautājumu personāla vadīšanā - 10% Grupu darbi: situāciju analīzes un lomu spēles - 10% Nodarbības apmeklējums, aktivitāte - 5% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vēlamas zināšanas uzņēmuma vadīšanas pamatos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|