Kods | IV0119 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Arodveselība un darba fizioloģijas pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Civilā un darba aizsardzība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Valentīna Urbāne, Ineta Tērauda | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz zināšanas par arodveselību, tai skaitā par ergonomiskiem un psihoemocionāliem riskiem, kā arī par to samazināšanas iespējām, izmantojot mūsdienu risku vērtēšanas metodes un preventīvus pasākumu. Studiju kurss sniedz zināšanas par darba aizsardzības likumu un tā prasībām pret drošām darba vietām, izpratni par arodveselību, darba riskiem un to samazināšanas iespējām. Studiju kurss sniedz zināšanas par organisma uzbūvi, funkcijām, darba vides ergonomiku, par psihoemocionālo stresu, citiem stresa faktoriem, problēmām un risinājumiem kā pamatu cilvēka labklājības veicināšanai. Studiju kurss sniedz zināšanas par to, kā samazināt bīstamos faktorus darba vidē un novērst riskus cilvēka veselībai un nezaudēt darba spējas.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot studentiem pareizu izpratni par arodveselību kā sabiedrības veselības sastāvdaļu, sniegt zināšanas par cilvēka attīstības galvenajiem etapiem, darba un apkārtējās vides ietekmi uz cilvēka attīstības īpatnībām, preventīvo pasākumu un rehabilitācijas nozīmi nodarbināto veselības veicināšanā. Lai sasniegtu studiju kursa mērķi, tiek izvirzīti sekojoši studiju kursa uzdevumi: - sniegt zināšanas par organisma uzbūvi un funkcijām; - sniegt zināšanas par psihoemocionālo stresu, stresa faktoriem, problēmām un risinājumiem; - sniegt zināšanas par alerģisko un kancerogēnu vielu iedarbību uz organismu; - sniegt zināšanas par agrīnās rehabilitācijas nozīmi veselības veicināšanā un darbspēju uzlabošanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj piedalīties arodveselības problēmu risināšanā darba vidē, spēj izvērtēt darba vides risku ietekmi uz strādājošo organismu un izstrādāt nepieciešamos preventīvos pasākumus. - Situācijas analīze. Rezultātu prezentācija un dalība grupas diskusijās. Spēj pielietot dažādas darba vides risku ietekmes uz cilvēka veselību novērtēšanas metodes, spēj pielietot praksē fizikālo, ķīmisko, bioloģisko, ergonomisko un psihosociālo risku ietekmes uz cilvēka veselību novērtēšanas metodes. - Situācijas analīze. Rezultātu prezentācija un dalība grupas diskusijās. Spēj izvērtēt un prognozēt bioloģisko un ķīmisko risku iedarbību uz strādājušo veselību. - Praktiskais darbs. Rezultātu prezentācija un diskusijas. Spēj izmantot risku vērtēšanas metodes un izstrādāt darba aizsardzības pasākumu. - Grupu darbs, praktiskie rezultāti, prezentācija un diskusijas. Spēj prezentēt savu izvēlēto tēmu. - Seminārs. Rezultātu prezentācija un diskusijas. Spēj novērtēt riskus un sniegt priekšlikumus darba apstākļu uzlabošanai. - Eksāmena darbs |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Situāciju analīze– arodveselības problēmu risināšanā darba vidē, darba vides risku ietekmes izvērtēšana, analīze un preventīvo pasākumu izstrādāšana - 15%
Situāciju analīze - fizikālo, ķīmisko, bioloģisko, ergonomisko un psihosociālo risku novērtēšana - 15% Seminārs– darba vides risku ietekmes dažādās nozarēs strādājošajiem, nepieciešamo preventīvo pasākumu noteikšana riska samazināšanai - 20% Grupu darbs - darba vides risku ietekmes dažādās nozarēs strādājošajiem, nepieciešamo preventīvo pasākumu noteikšana riska samazināšanai - 15% Praktiskais darbs - izvērtēt ergonomiskus un psihoemocionālus riskus un izstrādāt pasākumus risku mazināšanai - 15% Eksāmena darbs - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bioloģija, ķīmija, fizika, vides veselība, sabiedrības veselība vidusskolas līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|