Kods | IV0096 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kvalitātes nodrošināšana un pilnveide | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Kvalitātes vadība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inga Lapiņa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 23.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kvalitātes nodrošināšana un pilnveide ir nozīmīgas organizācijas procesu kvalitātes vadīšanas komponentes. Mūsdienās jēdziens „kvalitātes vadīšana” ir ieguvis daudz plašāku jēgu un nozīmi nekā iepriekš, to attiecina ne tikai uz ražošanu, bet arī pakalpojumu sniegšanu un valsts pārvaldes sektoru. Ir grūti atrast nozari, kurā produkta vai pakalpojuma kvalitātes pilnveidošana nebūtu pamatkritērijs klientu iegūšanai un noturēšanai, kā arī efektīvākai organizācijas darbībai. . Studiju kursa ietvaros pastiprināta uzmanība tiek veltīta zināšanu un izpratnes paplašināšanai un padziļināšanai par kvalitātes vadības teorētiskajām un praktiskajām aktualitātēm, jaunākajiem atklājumiem, lai nodrošinātu pamatu doktorantu radošās domāšanas un pētniecības prasmju attīstībai, tostarp veidojot kritisko domāšanu un prasmi integrēt dažādu jomu zināšanas, raugoties no to saskares pozīcijām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studējošajiem jāprot / jāspēj: - Patstāvīgi formulēt problēmas ar kvalitātes vadību un atbilstības novērtēšanu saistītās pētījumu jomās; - Kritiski analizēt sarežģītas zinātniskās un profesionālās problēmas ar kvalitātes vadības pilnveidi saistītās jomās, kā arī izvēlēties un izmantot atbilstošu zinātnisko metodoloģiju to atrisināšanai; - Pamatot lēmumus, balstoties uz kvalitātes vadības teorētiskajām nostādnēm un demonstrējot prasmi izvēlēties attiecīgās pētījumu metodes kvalitātes vadības un nodrošināšanas jomā; - Diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem jautājumiem, demonstrējot izpratni par kvalitātes vadības teorijas un prakses iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību to ilgtspējīgas attīstības kontekstā; - Izprast un ievērot zinātniskās ētikas principus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izmantot doktora studiju programmas studiju gaitā apgūtās zināšanas un prasmes, ievērojot pētījumu rezultātus, statistiku par kvalitātes situāciju pasaulē un nākotnes attīstības tendences. - 1. individuālais uzdevums (eseja),
eksāmena darbs.
Izprot kvalitātes mērījumu teorijas lomu un prot to izmantot biznesa snieguma novērtēšanā. Pārzina Seši sigma un Lean Sigma pilnveides metodes, prot pamatot Seši sigma un Lean Sigma izmantošanas nosacījumus organizācijas ilgtspējīgai attīstībai. - 2. individuālais uzdevums (zinātniskais referāts ar prezentāciju), eksāmena darbs. Spēj analizēt un piedāvāt uzlabojumus organizācijas nepārtrauktās pilnveides, risku vadības un kvalitātes kultūras attīstības stratēģiju īstenošanā. - 3. individuālais uzdevums (zinātniskais referāts ar prezentāciju), eksāmena darbs. Demonstrē izpratni, spēju interpretēt, analizēt un novērtēt pierādījumus par Quality 4.0, Lietu Interneta un mākslīgās inteliģences ietekmi uz kvalitātes vadības teorijas un prakses attīstības perspektīvām. - 4. individuālais uzdevums (zinātniskais raksts), eksāmena darbs. Spēj veikt starptautiskās preču un pakalpojumu plūsmas atbilstības novērtēšanas shēmas struktūras teorētiski pamatotu izvēli un izstrādāt tās pilnveides priekšlikumus. - Eksāmena darbs. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Apmeklējums, aktivitāte nodarbībās. - 5%
1.individuālais darbs - pētījums (eseja) par kvalitātes situāciju pasaulē un nākotnes attīstības tendencēm. - 10% 2.individuālais darbs – zinātniskais referāts (ar prezentāciju) par Seši sigma un Lean Sigma izmantošanas nosacījumiem un iespējām organizācijas ilgtspējīgai attīstībai. - 15% 3.individuālais darbs - analītisks pētījums (zinātniskais referāts ar prezentāciju) organizācijas nepārtrauktās pilnveides, risku vadības un kvalitātes kultūras attīstības stratēģiju īstenošanā. - 15% 4.individuālais darbs – zinātniskais raksts par Kvalitātes 4.0 kā daļas no Industry 4.0 ietvara, tās attīstības tendencēm un izaicinājumiem XXI g.s. - 15% Noslēguma eksāmena darbs. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas kvalitātes vadībā maģistra grāda līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|