Kods | IV0095 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ekonomisko procesu prognozēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Konstantins Kozlovskis, Inese Lūsēna-Ezera | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Dotajā priekšmetā tiek aplūkoti dažādi ekonomisko procesu prognozēšanas modeļi no vienkāršākas grafiskās analīzes līdz sarežģītiem ARIMA modeļiem, kā arī tiek parādīts, kā identificēt un atrisināt dažādas problēmas, kas piemīt priekšmetā aplūkotajiem prognozēšanas modeļiem. Prognozēšanas modeļu novērtēšana un attiecīgo statistisko rādītāju interpretācija notiek attiecīgajā statistikas analīzes programmatūrā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iemācīt studentus prognozēt ekonomiskos procesu ar attiecīgajiem prognozēšanas modeļiem, izmantojot mūsdienīgu statistikas analīzes programmatūrā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot atrast nepieciešamus datus un sagatavot tos nepieciešamā formātā atbilstoši attiecīgās programmatūras prasībām. - Uzdevumi, testi. Spēj atpazīt analizējamā procesa īpatnības un veikt nepieciešamas darbības šādu īpatnību negatīvo efektu mazināšanai. - Uzdevumi, testi. Spēj korekti konstruēt modeļus ekonomisko procesu prognozēšanai. - Uzdevumi, testi. Spēj pielietot nepieciešamus testus modeļa pieņēmumu pārbaudei. - Uzdevumi, testi. Spēj veikt modeļa validāciju. - Uzdevumi, testi, eksāmens. Prot strādāt pasaulē plaši izmantojamā programmatūrā datu analīzei, modeļu veidošanai un ekonomisko procesu prognozēšanai. - Uzdevumi, testi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Uzdevumi - 35%
Testi - 15% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšmets balstās uz zināšanām, kas iegūtas bakalaura studiju līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|