Kods | IV0092 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ekonomiskā prognozēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Konstantins Kozlovskis, Jeļena Jevsjukova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmeta mērķi, uzdevumi. Uzņēmuma ekonomiskie procesi kā prognozēšanas objekti. Prognozēšanas veidi un metodes. Ekonomiskā prognozēšana kā ekonomisko procesu plānošanas pamats. Ekonomiskās prognozēšanas precizitāte. Prognozēšanas objektu klasifikācija. Statistiskās metodes un modelēšanas izmantošana prognozēšanai nenoteiktības apstākļos. Ekspertmetožu izmantošana prognozēšanas procesā. Ekonomiskās prognozēšanas organizācija un verifikācija, izmantojot informācijas tehnoloģijas.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt pamatjēdzienus ekonomikas prognozēšanas jomā, lai varētu pieņemt efektīvus lēmumus uzņēmējdarbībā, analizējot empīrisko informāciju. Sniegt zināšanas par prognozēšanas kvalitātes ietekmi uz plānošanas procesu, kā arī prognozēšanas objektiem, objektu modelēšanu, prognozēšanas metodēm. Iemācīt jebkurā reālā situācijā noteikt un realizēt, atbilstošo situācijai prognozēšanas metodi. Iemācīt veikt prognozi nenoteiktības apstākļos izmantojot minimālo informācijas apjomu, t.i. statistiskās modelēšanas metodes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot atrast nepieciešamus datus un sagatavot tos nepieciešamā formātā atbilstoši attiecīgās programmatūras prasībām. - Uzdevumi, testi. Spēj atpazīt analizējamā procesa īpatnības un veikt nepieciešamas darbības šādu īpatnību negatīvo efektu mazināšanai. - Uzdevumi, testi. Spēj korekti konstruēt modeļus ekonomisko procesu prognozēšanai. - Uzdevumi, testi. Spēj pielietot nepieciešamus testus modeļa pieņēmumu pārbaudei. - Uzdevumi, testi. Spēj veikt modeļa validāciju - Uzdevumi, testi, eksāmens. Prot strādāt pasaulē plaši izmantojamā programmatūrā datu analīzei, modeļu veidošanai un ekonomisko procesu prognozēšanai. - Uzdevumi, testi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Uzdevumi - 35%
Testi - 15% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšmets balstās uz zināšanām, kas iegūtas bakalaura studiju līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|