Kods | IV0091 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ekonomikas ilgtspējīga attīstība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Judrupa, Maija Šenfelde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 23.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paredz apskatīt Ilgtspējīgas attīstības teorētiskās koncepcijas un tās aktuālās problēmas. Tā ietvaros tiek analizēta ekonomikas izaugsme, efektivitāte un stabilitāte, kā arī resursu racionāla izmantošana. Studiju kursā tiek apskatītas tirgus nepilnības un valsts nozīme ekonomikā, tās ekonomiskie instrumenti. Tiek aplūkotas nabadzības, nevienlīdzības un sabiedrības attīstības problēmas. Studiju kurss izskata globalizācijas ietekmi un ilgtspējīgas attīstības ekoloģiskos aspektus . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Spējas izprast ilgtspējīgas ekonomiskās attīstības būtību un globalizācijas procesa ietekmi uz to; novērtēt ekonomisko izaugsmi, efektivitāti un stabilitāti; saprast globālā tirgus (preču, darba, finanšu) funkcionēšanas likumsakarības un galvenās tendences; orientēties svarīgākos valsts ekonomiskās politikas jautājumos, izprast ekonomiskos instrumentus un blakus efektus; saprast korporatīvās sociālās atbildības būtību un nozīmi mūsdienās | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot ilgtspējīgās attīstības būtību un globalizācijas procesa ietekmi uz to; ekonomisko izaugsmi, efektivitāti un stabilitāti - Referāta un gala eksāmena vērtējums.
Vērtēšanas kritērijs - iegūto zināšanu dziļums un spēja tās izmantot reālo procesu analizēšanā un to savstarpējās ietekmes novērtēšanā. Saprot globālā tirgus (preču, darba, finanšu) funkcionēšanas likumsakarības un galvenās tendences - Referāta un gala eksāmena vērtējums . Vērtēšanas kritērijs - spēja orientēties globālā tirgus funkcionēšanas likumsakarībās Orientējas svarīgākos valsts ekonomiskās politikas jautājumos, izprot ekonomiskos instrumentus un blakus efektus - Referāta un gala eksāmena vērtējums . Vērtēšanas kritērijs - spēja izprast valsts ekonomiskās politikas darbību un tās ietekmi uz tautsaimniecību Saprot korporatīvās sociālās atbildības būtību un nozīmi mūsdienu - Referāta un gala eksāmena vērtējums. Vērtēšanas kritērijs - spēja izprast korporatīvās sociālās atbildības būtību, nozīmi un ietekmi uz sociāli ekonomiskiem procesiem |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Referāts - 50%
Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | zināšanas ekonomikas teorijā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|