Kods | DE0233 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | E-studiju satura tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Atis Kapenieks, Žanis Timšāns, Bruno Žuga, Viktors Zagorskis, Sabīne Grīnberga | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa saturs sastāv no četrām nodaļām.. Pirmajā nodaļā studenti iepazīsies ar transdisciplināriem pētījumiem – identificējot sakarības starp pedagoģiju, tehnoloģiju, kognitīvajām zinātnēm, grafisko dizainu, cilvēka un mašīnas saskarni e-studiju materiāla izstrādei. Studiju kursa gaitā studējošie iepazīsies ar pētījumos balstītu labāko tehnoloģiju lietošanas praksi izglītībā. Studiju kursa dalībnieki apgūs e-studiju materiālu veidošanas procesu no idejas līdz pabeigta e-mācību moduļa publicēšanai un lietojamības testēšanai. Studējošie iepazīsies pieejamajiem pētījumiem par lietojamības testēšanas procesu.. Studiju kursa otrā nodaļa ir fokusēta uz interaktīvu mācību materiālu izstrādi, izmantojot autorēšanas e-vides (H5P), un WEB orientētas programmēšanas valodas (HTML5, CSS3, TS un JavaScript). Studenti iemācīsies analizēt vajadzības, plānot, izstrādāt, ieviest un novērtēt interaktīvu mācību moduli sekojot sistemātiskam materiāla izstrādes procesam, kā tas definēts ar ADDIE modeli.. Studiju kursa trešās nodaļas laikā studenti apgūs mācību video ražošanas procesu no koncepcijas līdz pabeigtam produktam. Sava mācību video materiāla vai īsfilmas radīšanai studenti aktīvi iesaistīsies video ražošanā, tostarp plānošanā, ainu izkārtojumu veidošanā, filmēšanā un audiovizuālā materiāla pēcapstrādē un rediģēšanā. Dalībnieki apgūs pirmsražošanas un ražošanas posma pamatus, iegūs prasmes strādāt ar pārnēsājamām audio un video iekārtām, iemācīsies novērtēt kompozīciju, izvēlēties piemērotu apgaismojumu un nofilmēt materiālu. Pēcapstrādes posmā dalībnieki iemācīsies video rediģēšanas un grafikas pievienošanas pamatus, kā arī sagatavos rediģētos videoklipus publicēšanai tīmeklī. Šī studiju kursa daļa sniegs arī ieskatu jaunākajos video filmēšanas, audio ieraksta, skaņu apstrādes, rediģēšanas un grafikas instrumentos. Studentiem tiks sniegti ieteikumi par efektīvām audiovizuālo tehnoloģiju rīku lietošanas metodēm.. Ceturtā studiju kursa nodaļā studenti iepazīsies ar labākajiem e-apmācības kursu izstrādes un pasniegšanas piemēriem. Cita starpā studenti analizēs studiju kursu "Ievads zināšanu sabiedrības tehnoloģijās", kas aptver zināšanu sabiedrības tehnoloģijas, kuras attīstītas sākot jau ar 20. gs. otro pusi. Studiju kursa laikā studenti iepazīsies ar tādiem jēdzieniem kā programmatūra un aparatūra, tīkli un mākoņpakalpojumi. Studiju kursa ceturtās daļas beigās studenti aplūkos zināšanu sabiedrības tehnoloģiju iespējamās attīstības tendences.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par tehnoloģiju lietojumiem izglītībā un tālmācībā, pētījumiem šajā jomā, kā arī attīstīt prasmes e-studiju materiālu izstrādē, kas turpmāk ļaus veidot lietotājam saprotamus un ērti lietojamus e-studiju materiālus izvirzīto studiju mērķu sasniegšanai. Studiju kursa uzdevumi: 1) iepazīstināt ar digitālās mācību vides galvenajiem pedagoģiskajiem un tehnoloģiskajiem aspektiem izglītības pētījumu kontekstā; 2) sniegt izpratni par tehnoloģiju lietojumus izglītībā un izmantot efektīvas pētījumos balstītas stratēģijas un tehnoloģiskos instrumentus; 3) iemācīt plānot un īstenot aktivitātes mācību progresa novērtēšanai; 4) iepazīstināt ar grafiskās projektēšanas pamatprincipiem multimediju materiālu izstrādei; 5) attīstīt prasmes mācību materiālu autorēšanai e-studiju vidēs; 6) attīstīt prasmes plānot, projektēt un izstrādāt interaktīvus multimediju materiālus, sekojot sistemātiskam izstrādes procesam; 7) iemācīt novērtēt e-mācību moduļu, kursu, materiālu lietojamību un kvalitāti; 8) attīstīt prasmes izveidot kvalitatīvu apmācības videomateriālu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj novērtēt tehnoloģijas lietojumu izglītībā un izstrādāt efektīvas pētījumos balstītas stratēģijas mācību procesa atbalstam un var salīdzināt un novērtēt izvēlētās mācību vides pedagoģiskos un tehnoloģiskos aspektus. - Individuāls darbs, vērtējams 10 punktu skalā. Spēj novērtēt vajadzības, projektēt interaktīvus multimediju mācību objektus, izmantojot sistemātisku mācību materiālu izstrādes procesu. - Individuālais darbs, vērtējams 10 punktu skalā. Spēj izstrādāt interaktīvus multimediju mācību objektus un integrēt to vienotā moduli. - .Individuālais darbs, vērtējams 10 punktu skalā. Spēj pārbaudīt un novērtēt mācību materiāla lietojamību un kvalitāti. - Individuālais darbs, vērtējams 10 punktu skalā. Spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par e-studiju tehnoloģiju aspektiem gan ar speciālistiem, gan citām iesaistītajām pusēm. - Eksāmens - grupas darbs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Sagatavojis individuālo darbu - mini pētījumu par vienas tehnoloģijas lietojumu un pedagoģisko pieeju - 10%
Sagatavojis individuālo darbu – projektu interaktīvu mācību objektu izstrādei - 10% Sagatavojis individuālo darbu – vienotu mācību moduli - 20% Sagatavojis individuālo darbu – lietojamības un kvalitātes vērtējuma atskaiti - 20% Eksāmens – grupas darbs. Diskusija par e-studiju tehnoloģiju aspektiem - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Prasmes darbā ar datoru un internetu, mākoņpakalpojumiem, pamatprasmes HTML, izpratne par kiberdrodrošības aspektiem, izpratne par multimediju ierīcēm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|