Kods | DE0229 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ciparu elektronika un datorarhitektūra | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Enerģētika un elektrotehnika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andrejs Utāns, Jānis Berkolds | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss veltīts digitālās elektronikas elementu izveidošanas teorētiskajiem pamatiem. Studenti tiks iepazīstināti ar binaro skaitīšanas sistēmu, Būla algebru, loģiskajām funkcijām, loģisko funkciju minimizēšanas paņēmieniem. Studiju kursa gaitā tiek izskatīti paši galvenie digitālie elementi: dekoderi, kodētāji, multipleksori, aritmētiskās shēmas, trigeri, reģistri, analogciparu un ciparanalogu pārveidotāji. Uz mikroprocesora bāzes izveidota ierīces pamatstruktūra tiks parādīta un paskaidrota uz Programmējamā loģiskā kontroliera (PLK) piemēra. Studiju kursa gaitā tiks prezentēta PLK arhitektūra, aparātu un programmas daļas pamatmezgli un moduļi, darbības principi un PLK programmēšanas paņēmieni. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem zināšanas par diģitālās elektronikas un mikroprocesoru tehnoloģiju pamatiem. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Iepazīstināt ar digitālās tehnikas izveides loģiskajiem un aritmētiskajiem pamatiem. 2. Attīstīt digitālu sistēmu analīzes un sintēzes pamatiemaņas. 3. Sniegt izpratni par tehniska uzdevuma izpildes aparatūras izveidošanu uz mikroprocesora bāzes. 4. Attīstīt PLK programmēšanas iemaņas kāpņu loģikas valodā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot sastādīt un analizēt Būla algebras izteiksmes, veikt to vienkāršošanu. - Laboratorijas darbs datorklasē.
Eksāmena uzdevumu risināšana.
Prot sintezēt shēmas, kas risina uzdotus binārās loģikas uzdevumus - Laboratorijas darbs datorklasē Prot risināt uzdevumus attiecībā uz mikroprocesorsistēmas pamatsastāvdaļām. - Praktiskais darbs auditorijā. Eksāmena uzdevumu risināšana. Prot risināt PLK programmēšanas uzdevumus - Praktiskais darbs auditorijā. Eksāmena uzdevumu risināšana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie un laboratorijas darbi - 50%
Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizika un matemātika vidējās izglītības apjomā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|