Kods | DE0226 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Elektrosakaru teorija (speckurss) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Elans Grabs, Vjačeslavs Bobrovs, Andris Ozols | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss domāts, lai padziļinātu zināšanas signālu diskretizācijas un aproksimācijas jautājumos, lineāru sistēmu teorijā, balstoties uz veselo analītisko funkciju teoriju, kā arī citos sakaru tehnikas teorētiskajos jautājumos. Veselo analītisko funkciju teorija ir vērtīgs rīks sakaru teorijā un praksē, jo veselām analītiskām funkcijām kompleksajā plaknē uz reālās ass atbilst funkcijas ar ierobežotu spektru. Tieši tādas funkcijas atbilst signāliem, ko pārraida pa sakaru kanāliem ar ierobežotu frekvenču joslu. No Lagranža veselo analītisko funkciju interpolācijas formulas izriet ne tikai Koteļņikova teorēma, bet arī citas diskretizācijas iespējas pie mazāk stingriem nosacījumiem, tajā skaitā ar nevienmērīgām nolasēm. Līdzīgi jaunas iespējas rodas signālu aproksimācijā un aproksimācijas kļūdu novērtēšanā, kā arī signāla atjaunošanā kanāla izejā, pat ja ir zināma tikai daļēja informācija par signālu.. Studiju kursā tiek aplūkotas sekojošās pamattēmas: veselas analītiskas funkcijas, to izmantošana signālu diskretizācijā, aproksimācijā un atjaunošanā; Furjē transformācijas īpašības; signālu blīvēšana, CDMA sistēmas; informācijas –negentropijas princips un tā nozīme telekomunikācijās; kvantu efektu ietekme uz signālu pārraidi; kvantu sakari; kvantu kriptogrāfija; kvantu datori; stohastiskā rezonanse.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir dot iespēju studentam padziļināti izprast sakaru teorijas galvenos jautājumus. Tiek pieņemts, ka pēc šī studiju kursa apgūšanas students brīvi orientējas sakaru teorijas jautājumos un spēj iegūtās zināšanas izmantot tālākajā darbā, kā arī sekot jaunākajām sakaru tehnikas attīstības tendencēm. Galvenie studiju kursa uzdevumi: - attīstīt spēju izmantot veselu analītisku funkciju teoriju signālu diskretizācijai, prasmi novērtēt esošās signālu diskretizācijas metodes no veselu analītisku funkciju teorijas viedokļa; - attīstīt prasmi analizēt lineāru sistēmu (tajā skaitā sakaru kanālu) darbību, veikt signālu aproksimāciju un atjaunošanu ar veselu analītisku funkciju teorijas metodēm; - sniegt teorētiskus pamatus par kvantu sakaru jautājumiem (kvantu kanālu raksturlielumi, kvantu kriptogrāfija, kvantu teleportācija u.c.), attīstīt spēju salīdzināt tos ar klasiskajiem sakariem; - sniegt teorētiskus pamatus par signālu blīvēšanas koddales (CDMA) un statistiskajām metodēm, attīstīt prasmi veikt nepieciešamo kodu un korelācijas funkciju aprēķinus; - sniegt teorētiskus pamatus par kvantu datoru darbības principiem, to uzbūvi un izmantošanas iespējām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izmantot veselu analītisku funkciju teoriju signālu diskretizācijai, prot novērtēt esošās signālu diskretizācijas metodes no veselu analītisku funkciju teorijas viedokļa. - Iegūtās zināšanas un iemaņas tiks vērtētas divējādi: pēc sagatavotajiem referātiem praktisko nodarbību laikā un noslēguma eksāmenā. Spēj analizēt lineāru sistēmu (tajā skaitā sakaru kanālu) darbību, veikt signālu aproksimāciju un atjaunošanu ar veselu analītisku funkciju teorijas metodēm. - Iegūtās zināšanas un iemaņas tiks vērtētas divējādi: pēc sagatavotajiem referātiem praktisko nodarbību laikā un noslēguma eksāmenā. Spēj orientēties signālu blīvēšanas koddales (CDMA) un statistiskajās metodēs, prot veikt nepieciešamo kodu un korelācijas funkciju aprēķinus. - Iegūtās zināšanas un iemaņas tiks vērtētas divējādi: pēc sagatavotajiem referātiem praktisko nodarbību laikā un noslēguma eksāmenā. Spēj orientēties kvantu sakaru jautājumos (kvantu kanālu raksturlielumi, kvantu kriptogrāfija, kvantu teleportācija u.c.), salīdzināt tos ar klasiskajiem sakariem. - Iegūtās zināšanas un iemaņas tiks vērtētas divējādi: pēc sagatavotajiem referātiem praktisko nodarbību laikā un noslēguma eksāmenā. Pārzina kvantu datoru darbības principus, to uzbūvi un izmantošanas iespējas. - Iegūtās zināšanas un iemaņas tiks vērtētas divējādi: pēc sagatavotajiem referātiem praktisko nodarbību laikā un noslēguma eksāmenā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi - 50%
Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nepieciešamas ir priekšzināšanas par elektromagnētiskajiem viļņiem , fizikālajā optikā, sevišķi jautājumos par interferenci un difrakciju, kvantu mehānikas pamatjautājumos. Brīvi jāorientējas diferenciāl – un integrālrēķinos. Jāzina kompleksā mainīgā teorijas un Furjē analīzes pamati, kā arī elektrosakaru teorija bakalaura līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|