Kods | DE0224 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Elektronisko sistēmu nelineārā dinamika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dmitrijs Pikuļins, Artūrs Āboltiņš, Anna Litviņenko | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 23.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Pēdējās desmitgadēs pastiprināta pētnieku un inženieru uzmanība tiek pievērsta dažāda tipa dinamiskās sistēmās novērojamo nelineāro parādību izpausmju un praktisko pielietojumu izpētei.. Studiju kursa ietvaros studenti apgūst nelineāro elektronisko sistēmu izpētes metodoloģijas, kas balstās uz teorētiskiem aprēķiniem, datormodelēšanu un laboratorijas eksperimentiem.. Studiju kursa teorētiskajā daļā studenti tiek iepazīstināti ar RTU izstrādātās Pilno Bifurkāciju Grupu Metodes (PBGM) pielietošanas iespējām, veicot padziļinātu elektronisko iekārtu nelineārās dinamikas analīzi un prognozēšanu. Studentiem tiek izskaidrotas dažāda tipa elektronisko sistēmu nelineāro parādību pielietošanas iespējas elektronikā un sakaru tehnikā.. Pildot laboratorijas darbus un veicot kursa darba izstrādi, studenti praktiski apgūst komplekso dinamisko sistēmu eksperimentālās izpētes rīkus, iegūto datu analīzes un interpretācijas metodes. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskās zināšanas analogo un ciparu elektronisko shēmu nelineārās dinamikas izpētē un analīzē, izmantojot Pilno Bifurkāciju Grupu Metodi, kā arī praktiski apgūt sarežģītu sistēmu nelineāro parādību datormodelēšanas un eksperimentālās izpētes metodoloģijas. Studiju kursa uzdevums ir iemācīt studentus: 1. Veikt komplekso elektronisko sistēmu dinamikas analīzi. 2. Pamatoti izskaidrot novērojamās parādības. 3. Piedāvāt dažāda tipa darba režīmu praktiskās izmantošanas iespējas; izvēlēties un pielietot atbilstošās haotisko sistēmu vadības metodes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj identificēt un analizēt plaši sastopamās nelineārās parādības: subharmoniskās svārstības, haosu, bifurkācijas. - Mājasdarbi, kontroldarbi, kursa darbs, laboratorijas darbi. Spēj pielietot Pilnu Bifurkāciju Grupu Metodi dažāda tipa elektronisko sistēmu nelineārās dinamikas analīzei. - Mājasdarbi, kontroldarbi, kursa darbs. Spēj veikt nelineāras elektroniskās sistēmas datormodelēšanu un eksperimentālu izpēti. - Mājasdarbi, laboratorijas darbi, kursa darbs. Spēj izskaidrot novērojamo nelineāro parādību rašanās cēloņus, kā arī piedāvāt to praktiskos pielietojumus. - Mājasdarbi, kontroldarbi, kursa darbs, laboratorijas darbi. Spēj izvēlēties un pielietot atbilstošu haotisko sistēmu vadības metodes. - Mājasdarbi, kontroldarbi, kursa darbs. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kursa darbs - 20%
Kontroldarbi - 20% Mājasdarbi - 20% Laboratorijas darbi - 20% Eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Analogo un ciparu elektronisko shēmu darbības pamati. Ķēžu teorija. Augstākā matemātika. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|