Kods | DA1122 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Adaptīvās sistēmas bioloģijā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Siltumtehnika, siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Mežule, Tālis Juhna | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Dabā adaptācijas mehānismi sastopami dažādos organizācijas līmeņos, kur ar to palīdzību tiek nodrošināta ne tikai indivīda, bet visas sugas vai populācijas izdzīvošana. Bioloģisko mehānismu izpēte nodrošina iespēju identificēt efektīvākos signālu un pazīmju pārvietošanas un pārveidošanas veidus, ko attiecīgi iespējams pielietot mākslīgajās sistēmās. Studiju kurss galvenokārt balstīts uz dažādu adaptācijas mehānismu piemēru skaidrošanu, tomēr sniedz arī vispārējas zināšanas, kas nepieciešamas jautājumu izpratnei.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par adaptācijas mehānismiem bioloģijā, to veidiem un nozīmi bioloģisko procesu kontrolē. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt pamatzināšanas par tādām bioloģijas nozarēm kā bioķīmija, molekulārā bioloģija, šūnas bioloģija, evolūcija, ekoloģija un mikrobioloģija. 2. Radīt teorētiskas un praktiskas zināšanas par procesu kontroles mehānismiem bioloģiskajās sistēmās. 3. Veicināt bioloģisko procesu integrāciju citās nozarēs. 4. Skaidrot par bioloģisko procesu nozīmi cilvēka dzīvē un to pielietošanas iespējām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina bioloģisko sistēmu pamatprincipus. - 2 starppārbaudījumi, eksāmena teorētiskie jautājumi. Prot definēt adaptācijas mehānismus un atrisināt uzdevumus. - Praktiskie uzdevumi. Spēj vizuāli identificēt un matemātiski aprakstīt adaptīvos mehānismus mikrobioloģijā un botānikā. - 3 laboratorijas darbi. Spēj interpretēt bioloģiskas izcelsmes problēmsituācijas. - Eksāmena praktiskie jautājumi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
3 laboratorijas darbi un prezentācija - 20%
Praktiskie uzdevumi - 10% 2 starppārbaudījumi - 20% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas matemātikā, fizikā un ķīmijas pamatos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|