Kods | DE0195 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modernās robotu sistēmas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Agris Ņikitenko | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Moderno robotu sistēmu arhitektūrās būtiskākais aspekts ir saistība starp programmatūras risinājumiem un mehāniskajiem risinājumiem. Elastīstīgi saistot programmatūras risinājumus ar mehānikas risinājumiem iespējams panākt, lai veidotā robotizētā sistēma būtu viegli maināma un tās daļas būtu iespējams izmantot atkārtoti. Kursā tiks aplūkotas mobilo robotizēto sistēmu arhitektūras un iespējas izmantot dažādas loģikas, matemātiskos formālismus un algoritmus plānošanas risinājumu analīzē un praktiskā realizācijā. Būtiska uzmanība tiks pievērsta pūļa inteliģencei un tās risinājumiem.. Kursa praktiskajā daļā paredzēts izstrādāt vai pabeigt daļēji izstrādātus projektus Microsoft Robotics Studio vidē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir sniegt zināšanas par robotu arhitektūrām, plānošanas metodēm, un teoriju, kas nepieciešama to analīzei. Uzdevumi: 1) prast pielietot dažādas loģikas un matemātiskos formālismus plānošanas un komunikācijas realizēšanā. 2) prast pielietot evolucionārās skaitļošanas metodes un pūļa inteliģenci dažādu problēmu risināšanā. 3) spēt analizēt robotu arhitektūras un iespējas tās tehniski realizēt. 4) prast analizēt un realizēt vadību izkliedētās sistēmās. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Jāprot strādāt ar dažādiem matemātiskajiem formālismiem, piem., situāciju rēķiniem, notikumu rēķiniem, lambda rēķiniem, pi rēķiniem, u.c. - Praktiskie darbi 1., 2., 3. ieskaites formā. Atbilstoši eksāmena jautājumi. Jāsaprot kā darbojas uz likumiem bāzētas sistēmas un kā realizēt plānošanu šādās sistēmās. - Praktieskie darbi 4., 5., un 6. ieskaites formā. Atbilstoši eksāmena jautājumi. Jāspēj orientēties optimizācijas metodēs - Praktiskie darbi 7., 8. un 9. ieskaites formā. Atbilstoši eksāmena jautājumi. Jāprot pielietot evolucionārās skaitļošanas metodes - Praktiskie darbi 10., 11. un 12 ieskaites formā. Kursa darba uzdevums. Atbilstoši eksāmena jautājumi. Jāprot strādāt ar pūļa intelekta metodēm - Praktiskie darbi 13., 14., 15. 16. ieskaites formā. Kursa darba uzdevums. Atbilstoši eksāmena jautājumi. Jāprot realizēt robotu vadība izkliedētās sistēmās - Praktiskie darbi 17. un 18. ieskaites formā. Atbilstoši eksāmena jautājumi. Jāspēj orientēties robotu arhitektūrās - Praktiskie darbi 19. un 20. ieskaites formā. Atbilstoši eksāmena jautājumi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgā darba atskaites - 75%
Ziņojums kā eksāmens - 25% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika. Programmēšanas pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|