Kods | DE0194 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Objektorientētā sistēmanalīze | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Oksana Ņikiforova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa sākumā ir īss ieskats biznesa procesa modelēšanā un sistēmas prasību iegūšanas un specificēšanas veidos, t.i. kādā veidā var būt organizēta ieejas informācija analīzes stadijā. Turpmākais analīzes un projektēšanas process ir apskatīts no lietojumsistēmas viedokļa, veidojot sistēmas modeli, balstoties uz sistēmas lietošanas situācijām. Sistēmas analīzes un projektēšanas process ir demonstrēts uz valodas UML diagrammu piemēriem. Kursā tiek apskatīta sistēmas konceptuāla modelēšana un sistēmas lietošanas loģikas analīze, ka arī liela uzmanība ir veltīta objektu mijiedarbības analīzei un sistēmas klašu noteikšanai un aprakstīšanai. Praktiskajās nodarbībās studenti praktizējās prasību definēšanā lietošanas gadījumu, lietotāju stāstu un to pieņemšanas kritēriju definēšanā un sistēmas dažādu aspektu modelēšanā UML valodā. Kursa nobeigumā ir aplūkotas dažas objektorientētas sistēmanalīzes metodoloģijas un sistēmanalīzes loma kopējā programmatūras izstrādes procesā. Studiju kursa gaitā studentiem ir piedāvāts izstrādāt sistēmas modeli ar sistēmas analīzes procesu pavadošo dokumentāciju vai nu komandās 6-8 cilvēki, vai nu individuāli. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir apmācīt un virzīt studentus apgūt objektorientētās sistēmanalīzes pamatkonceptus, lai studiju kursa nobeigumā viņi būtu kompetenti definēt programmatūras prasības objektorientētas sistēmanalīzes modeļa veidā un atbilstoši dokumentēt, kā arī lietot objektorientētas sistēmas modelēšanas rīkus. Uzdevumi: - iemācīt lietot objektorientētas sistēmanalīzes paņēmienus sistēmas modeļa elementu identificēšanai - iemācīt lietot UML valodas diagrammas programmatūras sistēmas analīzē un projektu pārvaldībā - iemācīt praktiski lietot objektorientētu sistēmas modeli programmatūras sistēmas izstrādē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj lietot objektorientētas sistēmanalīzes metodes sistēmas modeļa elementu identificēšanai. - Studiju kursa projekta ietvaros veikto praktisko uzdevumu vērtēšana. Starppārbaudījumu vērtēšana. Eksāmena vērtēšana. Spēj izstrādāt programmatūras prasību dokumentācijas fragmentus sistēmas lietošanas gadījumu scenāriju, lietotāja stāstu un pieņemšanas kritēriju formātā. - Studiju kursa projekta ietvaros veikto praktisko uzdevumu vērtēšana. Starppārbaudījumu vērtēšana. Eksāmena vērtēšana. Spēj veidot sistēmas modeļa diagrammas UML notācijā un tām atbilstošus dokumentācijas fragmentus atbilstoši sistēmas aprakstam. - Studiju kursa projekta ietvaros veikto praktisko uzdevumu vērtēšana. Starppārbaudījumu vērtēšana. Eksāmena vērtēšana. Spēj sasaistīt sistēmas diagrammas savā starpā, analizēt sistēmas modeli un bāzēt jaunu elementu veidošanu uz jau esošajiem elementiem. - Studiju kursa projekta ietvaros veikto praktisko uzdevumu vērtēšana. Starppārbaudījumu vērtēšana. Eksāmena vērtēšana. Spēj lietot sistēmas projektēšanas rīkus sistēmas modeļa izstrādei UML notācijā. - Studiju kursa projekta ietvaros veikto praktisko uzdevumu vērtēšana. Spēj komunicēt komandā, sadalīt uzdevumus un pārvaldīt to izpildi. - Studiju kursa projekta ietvaros veikto praktisko uzdevumu vērtēšana. Spēj analizēt un novērtēt sistēmas modeļus, ko izstrādāja citi analītiķi. - Studenti novērtē pārējās komandās izstrādātus studiju projektus un pasniedzējs pārbauda novērtējumu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījumi semestra laikā - 25%
Studiju kursa projekts - 50% Eksāmens - 25% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vēlama iepriekšēja iepazīšanās ar kādu no objektorientētas programmēšanas valodām | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|