Kods | DE0189 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Maiņstrāvas ķēžu pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Semeņako, Romāns Kušņins, Tatjana Solovjova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir fundamentāls stacionāru sinusoidālu procesu aprēķinam ķēdēs ar lineāriem elementiem – rezistīvi, induktīvi un kapacitatīvi elementi, ideāls transformators. Studiju kursa izklāstā izmanto simbolisko metodi harmonisku procesu aprēķinam frekvenču apgabalā. Studiju kursā tiek skatīts kā aprēķināt dažādu ķēžu amplitūdas un fāžu raksturlīknes, aprēķināt kompleksās jaudas. Studiju kurss ietver gan ķēžu aprēķinu teoriju, gan mērījumus laboratorijā un ķēžu aprēķinus ar ķēžu simulatora SPICE programmatūras LTSpice un MATLAB pielietošanu skaitliskajos un elektrisko ķēžu aprēķinos.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir: 1) sniegt zināšanas par lineārās ķēžu teorijas elementiem un to volt-ampēru raksturojumiem (elementu vienādojumiem) laika apgabalā un frekvenču apgabalā ja ķēdē darbojas harmoniski avoti stacionārā režīmā; 2) izveidot un attīstīt prasmes un spējas veikt ķēžu aprēķinus un analīzi, pielietot ķēžu teorijas metodes, principus un teorēmas, ja aprēķinus veic izmantojot simbolisko metodi kompleksajam apgabalam; 3) iepazīstināt ar ķēžu frekvenču raksturlīknēm, to aprēķinu un mērījumiem. Studiju kursa uzdevumi ir: 1) iemācīt veikt ķēžu aprēķinus un analīzi sinusoidālam stacionāram režīmam analītiski, skaitliski un izmantojot modelēšanas programmatūru; 2) iemācīt veikt elektrisko ķēžu lielumu mērījumus laboratorijā 3) izveidot prasmes salīdzināt analītiskus un skaitliskus aprēķinus ar modelēšanas datiem un mērījumiem laboratorijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj veikt ķēžu aprēķinus ar simbolisko metodi, pielietot ķēžu pamatlikumus teorēmas un principus harmonisku režīmu aprēķinos, aprēķināt un analizēt R,L,C ķēžu frekvenču īpašības harmoniskos procesos un ar dažādu frekvenču avotiem. - Pārbaudes darbi Nr.1 - 4. Laboratorijas darbi Nr.1 - 3. Eksāmens.
Spēj veikt ķēžu aprēķinus ar simbolisko metodi ķēdēs ar mijinduktivitātēm M. - Laboratorijas darbs Nr. 4 Eksāmens. Spēj veikt ķēžu aprēķinus, pielietojot ķēžu modelēšanas programmatūru LTSpice (PSpice) un lietot aprēķiniem MATLAB. - Laboratorijas darbi Nr. 1 - 4. Prot veikt harmonisku spriegumu un strāvu amplitūdu un fāžu mērījumus laboratorijā. - Laboratorijas darbi Nr. 1 - 4. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbi (kontroldarbi) - 40%
Laboratorijas darbi - 40% Eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kompleksie skaitļi, funkciju pētīšana, atvasināšana, vienkāršais integrālis, pirmās kārtas diferenciālvienādojumi. Fizika (elektrība un magnētisms vidusskolas kurss). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|