Kods | DE0185 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pārvaldības elementu integrācija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jana Bikovska, Gaļina Merkurjeva | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek apskatītas pārvaldības elementu integrācijas pamatprincipi un tehnoloģijas, t.sk. vadības sintēzes teorētiskie aspekti un pārvaldības modeļu izveidošanas un integrācijas metodes dažādās biznesa jomās. Studiju kurss ir bāzēts uz biznesa vadības spēlēm, kuras nodrošina studiju biznesa modelēšanas un pārvaldības laboratoriju Interneta vidē. Spēlēs ir iekļauti šādi uzņēmuma vadības uzdevumi: stratēģijas plānošana, ražošanas plānošana, izejvielu sagādes plānošana, kapacitātes plānošana, finanšu ekonomikas analīze, tirgzinības vadība, investīciju analīze, darbības efektivitātes analīze, starptautiskā loģistika, sadarbības plānošana un krājumu papildināšana un citi. Studiju kursa biznesa vides atbalsta un veicina zināšanu un prakses integrēšanu, iemaņu iegūšanu vadības problēmu atpazīšanā, modeļu izstrādi un pieskaņošanu problēmas atrisināšanai, iemaņu iegūšanu biznesa pārvaldības elementu izstrādē un integrācijā, vadības lēmumu pieņemšanu grupās.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt studentus ar zināšanām, kas nepieciešamas, lai veiktu pārvaldības elementu integrāciju dažādas biznesa funkcionālās jomās. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt zināšanas par vadības sintēzes teorētiskiem aspektiem un pārvaldības modeļu izveidošanas un integrācijas metodēm; - iepazīstināt studentus ar biznesa modelēšanas spēlēm; - attīstīt studentu prasmes biznesa pārvaldības funkcionālo elementu un rīku izstrādē un integrācijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot formulēt biznesa modelēšanas mērķus, vadības sintēzes uzdevumus un prasības lēmumu atbalsta rīkiem. - Vadības sintēzes laboratorijā ir demonstrētas spējas formulēt vadības uzdevumus un prasības lēmumu atbalsta rīkiem. Spēj izstrādāt, kombinēt un integrēt dažādus rūpniecības plānošanas un pārvaldības modeļus un elementus. - Rūpniecības plānošanas un vadības laboratorijā ir demonstrētas spējas integrēt rūpniecības plānošanas un pārvaldības elementus. Spēj analizēt, salīdzināt un praktiski lietot dažādas krājumu papildināšanas stratēģijas piegādes ķēžu pārvaldībā. - Sadarbības plānošanas un krājumu papildināšanas laboratorijā ir demonstrētas spējas lietot dažādas krājumu papildināšanas stratēģijas piegādes ķēžu pārvaldībā. Spēj atpazīt, analizēt un novērtēt starptautiskās loģistikas pārvaldības kompleksās problēmas, ka arī izstrādāt to perspektīvus risinājumus. - Starptautiskās loģistikas pārvaldības laboratorijā ir demonstrētas spējas atpazīt un analizēt kompleksās problēmas. Spēj izstrādāt un integrēt pārvaldības funkcionālos elementus un rīkus. - Laboratorijās un studiju darbā ir demonstrētas prasmes biznesa pārvaldības funkcionālo elementu un lēmumu atbalsta rīku izstrādē un integrācijā. Pārzina atbilstošas informācijas tehnoloģijas un orientējas dažādās informācijas sistēmās, kas atbalsta uzņēmuma pārvaldības funkcijas. - Sekmīgi izstrādāts un aizstāvēts individuālais pētījums. Spēj analizēt un raksturot pārvaldības elementu izstrādes un integrācijas pamatprincipus. - Eksāmena laikā ir demonstrēta spēja atpazīt formulēto tematisko jautājumu būtību, kā arī sniegt argumentētu uzdoto tematu skaidrojumu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 30%
Studiju darbs - 20% Individuālais pētījums - 20% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas operāciju vadībā, lēmumu analīzes modernās tehnoloģijās un vadības informācijas sistēmas projektēšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|