Kods | DE0177 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ciparu elektronika un datoru arhitektūra | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andis Supe, Arturs Ziemelis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir paredzēts, lai apgūtu pamatzināšanas (galvenos terminus, darbības principus, tipiskos risinājumus), saistībā ar ciparu signāliem un dažādām iekārtām, kas tiek izmantotas ciparu elektroniskajās iekārtās un datoros. Galvenās kursa tēmas: elektrisku signālu veidi, bināru skaitļu aritmētika, loģikas algebra un tās funkcijas, loģisko funkciju minimizācijas metodes, kombināciju tipa shēmu sintēze un analīze, secīguma tipa ciparu shēmu pamatelementi, datoru vispārēja struktūra, datortehnikas pamatjēdzieni – algoritms, komanda, programma, operands, adrese, operētājsistēma.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir apgūt pamata zināšanas, kas saistītas ar ciparu signāliem, bināro aritmētiku un loģikas algebru, kā arī padziļināti izprast ciparu elektronisko iekārtu un datoru darbības principus un to raksturīgos parametrus. Studiju kursa uzdevumi: * iepazīstināt ar kursa saistīto terminoloģiju; * iemācīt darboties ar datortehnikā izmantotajām skaitīšanas sistēmām un pārējām starp tām; * sniegt zināšanas par loģikas algebras pamataksiomām, tās likumus, loģisko vienādojumu sastādīšanu un minimizāciju; * attīstīt prasmes par tipveida loģiskos elementus un mezglus – to funkcijas un nosacītie grafiskie apzīmējumi; * izskaidrot loģiskās struktūras sintezēšanu un veikt to analīzi dažādu funkcionāli pilno loģisko elementu bāzēs; * izskaidrot datortehnikā sastopamās pamatdefinīcijas; * iepazīstināt ar datora uzbūves vispārējo struktūru; * iemācīt atpazīt datora galveno mezglu uzdevumus un uzbūves pamatprincipus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj pārveidot skaitļus starp dažādām skaitīšanas sistēmām. - Kontroldarbs, eksāmens. Prot minimizēt loģiskās izteiksmes ar dažādiem paņēmieniem. - Kontroldarbs, eksāmens. Zina un spēj pāriet no vienas loģisko funkciju apraksta formas citās. - Kontroldarbs, eksāmens. Spēj sintezēt loģiskas struktūras konkrētās loģisko elementu bāzēs. - Laboratorijas darbs, kontroldarbs, eksāmens. Orientējas un spēj analizēt reālas loģiskās struktūras. - Laboratorijas darbs, kontroldarbs, eksāmens. Prot eksperimentāli pārbaudīt parametrus un darbības algoritmus loģiskiem mezgliem. - Laboratorijas darbs. Spēj izprast datoru galveno mezglu funkcijas un to uzbūves vispārējos principus. - Laboratorijas darbs, kontroldarbs, eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi. - 40%
Laboratorijas darbi. - 10% Eksāmens. - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas par elektriskajām ķēdēm un loģikas (Boolean) algebru. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|