| Kods | DE0171 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Lietišķās intelektuālās sistēmas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Svetlana Jurenoka, Aleksejs Jurenoks | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Ievads intelektuālās sistēmās. Adaptīvais dialogs "lietotājs-dators". Dialogs dabīgā valodā. Zināšanu iegūšana un attēlošana. Apmācību komponentu realizācija. Intelektuālo sistēmu matemātiskie pamati.Loģiskie izvades algoritmi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Priekšmeta mērķis ir sniegt izpratni par lietišķo intelektuālo sistēmu izstrādes modeļiem un metodem, iemācīt konstruēt zināšanu bāzi , ,programmēt zinašānu bāzes apstrādes algoritmus un izstrādāt lietišķo intelektuālo sistēmu demonstrācijas prototipus | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēt noformulēt ILD uzbūves pamatprincipus, spēt apspriest dažādu zināšanu atspoguļošanas modeļu pielietošanu, spēt apspriest dažādu LIS realizācijas metožu priekšrocības - Sekmīgi nokārtots rakstisks eksamens. Spēt patstāvīgi izstrādāt zināšanu bāzes modeļi - Sekmīgi izpildīts laboratorijas darbs. Spēj patstāvīgi realizēt lietišķas intelektuālās sistēmas izstrādes pamatalgoritmus - Sekmīgi izpildīti laboratorijas darbi. Spēj izstrādāt lietišķo intelektuālo sistēmu demonstrācijas prototipu, kas balstās uz zināšanu atspoguļošanas modeļiem un tīmekļa tehnoloģijām - Izstrādats un sekmīgi prezentēts demonstrācijas prototips. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi (patstāvīgais darbs, laboratorijas darbi) - 40%
Projekts - 30% Eksāmens - 25% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Mākslīgā intelekta pamati, programmēšanas valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||