Kods | DE0166 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izkliedētas intelektuālas sistēmas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Grundspeņķis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Viens no mākslīgā intelekta virzieniem, kas strauji attīstās, ir izkliedētas intelektuālas sistēmas, kuru teorētiskais pamats sakņojas uzskatā, ka intelekts ir sociāla parādība. Šajā studiju kursā studenti apgūst daudzaģentu sistēmas un aģentu apvienības, daudzaģentu sadarbību, komunikāciju daudzaģentu sistēmās, aģentu komunikācijas valodas un daudzaģentu sistēmu izstrādes metodoloģijas. Studiju kursā ir iekļauti arī tādi jautājumi kā induktīvā apmācība no novērojumiem un apmācība neironu tīklos, semantiskais tīmeklis, tīmekļa intelektuālās sistēmas, aģenti un tīmekļa servisi, intelektuālu aģentu sistēmu arhitektūras projektēšana, aģentu realizācijas platformas, sociālie aģenti un sociālā tīkla struktūra, personīgie asistenti un aģenti intelektuālās apmācības sistēmās. Studentam ir jāizstrādā mājasdarbs, kurā ir jārealizē un jāapmāca intelektuāls aģents, kas darbojas stohastiskā vidē. Studentam ir arī jāuzraksta referāts, veicot piemērotas literatūras meklēšanu internetā, apkopojot savākto informāciju un veicot intelektuālu aģentu projektu un to praktisku lietojumu analīzi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskas zināšanas par izkliedētu intelektuālu sistēmu uzbūvi, funkcionēšanu un izstrādes metodoloģijām, kā arī dot praktiskas iemaņas šādu sistēmu izstrādē un apmācībā. Studiju kursa uzdevumi ir: 1) sniegt zināšanas par daudzaģentu sistēmu uzbūvi, aģentu sadarbību un komunikāciju tajās, kā arī šo sistēmu izstrādes metodoloģijām; 2) attīstīt prasmes izstrādāt un apmācīt intelektuālus aģentus; 3) sniegt zināšanas par semantisko tīmekli, aģentu realizācijas platformām, sociālajiem aģentiem un sociālajiem tīkliem, kā arī personīgajiem asistentiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zina daudzaģentu sistēmu uzbūvi, daudzaģentu sadarbības un komunikācijas mehānismus un valodas. - Eksāmenā jādefinē daudzaģentu sistēma un jāparāda tās atšķirības no aģentu apvienības. Jāizskaidro sadarbības un komunikācijas mehānismi un valodas daudzaģentu sistēmās. Izprot daudzaģentu sistēmu izstrādes metodoloģijas un prot izvēlēties piemērotāko konkrēta uzdevuma realizācijai. - Eksāmenā jāsalīdzina dažādas daudzaģentu sistēmu izstrādes metodoloģijas un jāpamato piemērotas metodoloģijas izvēle konkrētam uzdevumam. Prot izstrādāt un apmācīt intelektuālu aģentu, kas darbojas stohastiskā vidē. - Mājasdarbā jārealizē intelektuāls aģents, izvēloties konkrētu vides konfigurāciju un aģenta darbības stohastisku modeli, kā arī jāapmāca izveidotais aģents, lietojot uzdotas apmācības metodes. Izprot semantiskā tīmekļa koncepciju, programmatūras aģentu lomu tajā un tīmekļa servisus. - Eksāmenā jādefinē un jāizskaidro semantiskā tīmekļa koncepcija, jāizskaidro programmatūras aģentu loma tajā un tīmekļa servisi. Prot salīdzināt aģentu realizācijas platformas. - Eksāmenā jāsalīdzina dažādas aģentu realizācijas platformas. Zina sociālo aģentu jēdzienu un sociālā tīkla struktūru. - Eksāmenā jādefinē sociālo aģentu jēdziens un sociālā tīkla struktūra. Zina personīgo asistentu uzbūvi un to lietojumus. - Eksāmenā jāizskaidro personīgo asistentu uzbūve un loma intelektuālās apmācības sistēmās. Zina, kādi projekti jau ir izstrādāti, pamatojoties uz izkliedētu intelektuālu sistēmu koncepciju, un kādi ir šādu sistēmu praktiski lietojumi. - Referātā jāapkopo informācija un jāizanalizē projekti, kuros realizētas izkliedētas intelektuālas sistēmas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājasdarbs - 25%
Referāts - 25% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|