Kods | BS0030 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Programmēšanas valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rīgas Biznesa skola | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Lazovskis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss iepazīstina studentus ar dažādiem programmēšanas veidiem, tiem atbilstošām programmēšanas valodām un tajās izmantotajām fundamentālajām programmu veidošanas konstrukcijām, tādējādi bagātinot tālākās mācībās un darbā izmantojamo valodu līdzekļu klāstu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa galvenais mērķis ir rosināt studentus apgūt programmēšanas valodu fundamentālos jēdzienus un droši pielietot valodu rīkus gan pašmācībā, gan ikdienas darbos. Studiju kursa uzdevumi ir: - iepazīstināt studentus ar programmēšanas valodas jēdzienu un sniegt priekšstatu par programmēšanas valodas apraksta līdzekļiem: sintaksi un semantiku; - sniegt priekšstatu par dažādiem fundamentāliem programmēšanas veidiem (paradigmām) - imperatīvo, funkcionālo, loģisko, objekt-orientēto, paralēlo un uz kopām balstīto, tiem atbilstošajām programmēšanas valodām un tajās izmantotajām galvenajām programmu veidošanas konstrukcijām, kā arī pamata pieejām uzdevumu risināšanai; - ļaut izmēģināt dažādas programmēšanas paradigmas un valodas darbībā, veidojot vienkāršas programmas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izskaidrot programmēšanas valodas jēdzienu un raksturo programmēšanas valodu attīstības vēstures posmus. - Starpeksāmens, eksāmens. Prot raksturot dažādas programmēšanas paradigmas, to galvenās iezīmes. - Starpeksāmens, eksāmens. Prot izskaidrot programmēšanas valodu konstrukcijas un to izmantošanas iespējas programmēšanas uzdevumu risināšanā. - Starpeksāmens, eksāmens. Spēj izskaidrot programmēšanas valodu sintakses un semantikas jēdzienus, galvenos sintakses un semantikas uzdošanas veidus. - Starpeksāmens, eksāmens. Izprot un veido sintakses un semantikas aprakstus programmēšanas valodu konstrukcijām. - Mājasdarbi, ikdienas pārbaudījumi, eksāmens. Prot veidot vienkāršas programmas, izmantojot dažādas programmēšanas valodas un to konstrukcijas. - Mājasdarbi, ikdienas pārbaudījumi, eksāmens. Spēj salīdzināt dažādu programmēšanas valodu īpašības. - Mājasdarbi, ikdienas pārbaudījumi, eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājasdarbi - 70%
Starpeksāmens - 8% Eksāmens - 10% Ikdienas pārbaudījumi - 12% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Datu struktūras. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|