Kods | DE0163 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Programmatūras izstrādes fundamentālie aspekti | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ērika Nazaruka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros studentiem ir iespēja padziļināti ieskatīties programmatūras izstrādes fundamentālajos aspektos, sākot no objektorientētās programmatūras izstrādes matemātiskās formalizācijas un beidzot ar matemātiskajos modeļos sakņotās programmatūras izstrādes formalizācijas perspektīvām. Studentiem ir piedāvāts apgūt topoloģiskās modelēšanas attīstības vēsturi un matemātiskus pamatus, matemātiskā topoloģiskā modeļa pielietošanu programmatūras izstrādē funkcionēšanas analīzei un sintēzei, projektēšanas un analīzes modeļu verifikācijai, prasību kvalitātes nodrošināšanai, sistēmas struktūras un uzvedības noteikšanai. Papildus ir piedāvāts izpētīt topoloģisko modeļu pielietošanu medicīnā un hibrīdu sistēmu pētīšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas programmatūras izstrādes matemātiskās formalizācijas pieejās sākot no programmēšanas valodām un beidzot ar izstrādes procesiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt studentu kompetenci matemātisko modeļu pielietošanā sistēmas analīzē un projektēšanā un attīstīt prasmes sistēmas projektējuma kvalitātes nodrošināšanā, izmantojot topoloģisko modelēšanu. 2. Pilnveidot studentu prasmes zinātniskajā diskusijā par programmatūras izstrādes fundamentālajiem aspektiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj diskutēt par objektorientētu programmēšanas valodu vēsturisko attīstību un modernām tendencēm. - Sekmīgi novērtēts eksāmens.
Kritēriji: spēj sistematizēt OOP valodu attīstības tendences; spēj secināt par OPP valodu attīstības iemesliem; spēj novērtēt OOP valodu attīstības tendences. Spēj salīdzināt un izskaidrot atšķirības un līdzības modernās OO un modeļos sakņotās programmatūras izstrādes metodēs un pieejās. - Sekmīgi novērtēts eksāmens. Kritēriji: spēj izskaidrot modernās metodes un pieejas; spēj secināt par moderno metožu un pieeju stiprajām un vājajām pusēm; spēj salīdzināt modernās metodes un pieejas uzdotajā kontekstā. Spēj izvērtēt modeļu, metožu un pieeju matemātiskās formalizācijas pakāpi, nepieciešamību un līdzekļus. - Sekmīgi novērtēts eksāmens. Kritēriji: spēj paskaidrot kas ir matemātiskā formalizācija; spēj novērtēt objektu formalizācijas pakāpi; spēj izlemt par formalizācijas nepieciešamību un līdzekļiem. Spēj sistemātiski un formālā veidā risināt sarežģītas datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas problēmas. - Sekmīgi aizstāvēts patstāvīgais darbs. Kritēriji: spēj demonstrēt problēmas tipisko risinājumu; spēj modificēt (vai kombinēt) problēmas tipisko risinājumu atbilstoši uzdotajai situācijai; spēj argumentēti pamatot savu izvēli. Spēj integrēt savas zināšanas un pieredzi ar programmatūras izstrādes formalizācijas tendencēm, novērtēt to esošo stāvokli, kā arī pastāvošus riskus. - Sekmīgi aizstāvēts patstāvīgais darbs. Kritēriji: spēj paskaidrot zināmas formalizācijas tendences; spēj novērtēt mūsdienas formalizācijas tendenču vājās un stiprās puses; spēj novērtēt saistītus ar formalizāciju riskus. Spēj īstenot zinātniskus un praktiskus eksperimentus un apstrādāt liela apjomu datus, ieskaitot atvērto datu radīšanu. - Sekmīgi aizstāvēts patstāvīgais darbs. Kritēriji: spēj novērtēt un analizēt liela apjoma datus; spēj plānot un veikt eksperimentus un apstrādāt eksperimentu rezultātus. Spēj novērtēt programmatūras izstrādes formalizācijas attīstības tendences un izstrādāt jaunus metodes un algoritmus, kuri uzlabotu sarežģītu sistēmu modelēšanu, projektēšanu un izstrādi. - Sekmīgi aizstāvēts patstāvīgais darbs. Kritēriji: spēj salīdzināt formalizācijas attīstības tendences; spēj integrēt zināšanas no dažādām zinātnes apgabaliem jaunu formalizētu metožu un algoritmu izstrādē. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens (obligāta, sekmīgi nokārtota daļa) - 40%
Patstāvīgā darba (referāta) ietvaros paveiktā pētījuma apjoms un atbilstība uzdevumam (obligāta, sekmīgi novērtēta daļa) - 40% Patstāvīgā darba (referāta) ietvaros iegūto rezultātu prezentācija un diskusija (obligāta, sekmīgi nokārtota daļa) - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Programmatūras izstrādes pamati, objektorientētās programmatūras izstrādes pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|