Kods | BS0028 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads mākslīgajā intelektā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rīgas Biznesa skola | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Lazovskis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Mākslīgais intelekts ir datorzinātņu nozare, kas pēta mašīnu saprātīgo uzvedību, apmācību un pielāgošanos. Tā ir sistēmas spēja pareizi interpretēt ārējos datus, mācīties no šādiem datiem un izmantot šīs zināšanas, lai sasniegtu konkrētus mērķus un uzdevumus, izmantojot elastīgu pielāgošanos. Līdz ar to mākslīgais intelekts bieži apzinās gan svarīgākos ētikas jautājumus, gan praktiskos atklājumus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas, lai izprastu mākslīgā intelekta pamatus, kā arī šīs tēmas iekļaut kopējā perspektīvā un sniegt praktiskās iemaņas AI problēmu risināšanā, izmantojot programmēšanas uzdevumus. Studiju kursa uzdevumi: - iemācīt risināt problēmas ar mākslīgo intelektu; - iemācīt izpildīt vairākus uzdevumus ar mākslīgo intelektu; - pilnveidot prasmi ļaut datoriem veikt tādus intelektuālus uzdevumus kā lēmumu pieņemšana, problēmu risināšana, uztvere, cilvēku komunikācijas izpratne (jebkurā valodā un tulkojumu starp tām). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot tādus mašīnmācīšanās problēmu principus kā klasifikācija, regresija, klasterizācija un mācīšanās pastiprināšana. - Iknedēļas pārbaudes darbi, programmēšanas uzdevumi, starpeksāmens, gala eksāmens. Prot ieviest un analizēt modeļus, piemēram, lineāros modeļus, kodola mašīnas, neironu tīklus un grafiskos modeļus. - Iknedēļas pārbaudes darbi, programmēšanas uzdevumi, starpeksāmens, gala eksāmens. Prot izvēlieties piemērotus modeļus dažādiem lietojumiem. - Iknedēļas pārbaudes darbi, programmēšanas uzdevumi, starpeksāmens, gala eksāmens. Prot ieviest un organizēt mašīnmācīšanās projektus, sākot no apmācības, validācijas, parametru regulēšanas un beidzot ar funkciju inženieriju. - Iknedēļas pārbaudes darbi, programmēšanas uzdevumi, starpeksāmens, gala eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Iknedēļas pārbaudes darbi - 15%
Programmēšanas uzdevumi - 30% Starpeksāmens - 20% Gala eksāmens - 35% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ievads datorzinībās. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|