Kods | BS0025 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads diskrētās struktūrās | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rīgas Biznesa skola | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Lazovskis, Kalvis Apsītis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss nodrošina pamatu materiālu tālākai izpētei datorzinātnēs. Studiju kurss kalpo kā ievads daudzās citās IT nozarēs – tostarp datu struktūrās un algoritmos, operētājsistēmās, datortīklos, mašīnmācībās un citos lietojumos. Tēmas ietver loģiku, pierādījumus, pamata skaitīšanas metodes, kopas, funkcijas, relācijas, rekursiju, matemātisko indukciju un grafu pamatjēdzienus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķi ir: - attīstīt problēmu risināšanas spējas, lai pielietotu domu modeļus, kas ved pie risinājumiem gadījumos, kad nav zināma risināšanas procedūra; - iemācīt noteikt studiju kursā apskatīto struktūru (komplekti, relācijas, funkcijas, diagrammas, koki) pamatjēdzienus un to, kā tiek izmantotas katras no šīm struktūrām. Studiju kursa uzdevumi ir: - iepazīstināt ar dažādiem pierādīšanas paņēmieniem, lai pierādītu paziņojumus par skaitļiem, kā arī par struktūrām (komplekti, attiecības, grafi, koki); - attīstīt izpratni gan no ierosinājuma, gan no predikāta loģikas viedokļa. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj pielietot dažādus pierādīšanas paņēmienus, lai pierādītu apgalvojumus par skaitļiem, kā arī par struktūrām. - Pārbaudes darbi, prezentācijas, mājasdarbi, dalība lekcijās, eksāmens. Prot izskaidrot ierosināšanas un predikāta loģiku. - Pārbaudes darbi, prezentācijas, mājasdarbi, dalība lekcijās. Spēj identificēt kopu, relāciju, funkciju, grafu un to izmantošanas pamatīpašības. - Pārbaudes darbi, prezentācijas, mājasdarbi, starpeksāmens un eksāmens. Orientējas jaunās pierādīšanas metodēs, algoritmos un jēdzienos. - Pārbaudes darbi, prezentācijas, mājasdarbi, dalība lekcijās, eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājasdarbi - 10%
Prezentācijas - 10% Starpeksāmens - 20% Eksāmens - 40% Dalība lekcijās - 10% Pārbaudes darbi - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas, kuras iegūtas studiju kursā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|