Kods | DE0154 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Digitālās elektronikas ievadkurss | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Enerģētika un elektrotehnika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Iļja Galkins, Lauris Bisenieks | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Diskrētie signāli, skaitīšanas sistēmas, loģiskās pamatfunkcijas, Bula algebra un likumi, Karno karte, kombinacionālo shēmu sintēze un analīze, virknes shēmu sintēze un analīze, tipveida ciparu iekārtas, programmējamā loģika un ciparu shēmu apraksta paņēmieni.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Spēt izveidot objekta vadības sistēmu, gan ar tipveida elementiem, gan ar programmējamās loģikas palīdzību. Spēt identificēt un novērst izveidotās vadības sistēmas nepilnības. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēt veikt aritmētiskās operācijas binārajā sistēmā, tai skaitā arī skaitļiem ar zīmi. Spēt dalīt bināros skaitļus un iegūt rezultātu ar uzdoto precizitāti. - Ar individuālo uzdevumu palīdzību tiek novērtētas spējas veikt aritmētiskās operācijas binārajā skaitīšanas sistēmā. Ja uzdevumi ir atrisināti pareizi, tie tiek ieskaitīti. Spēt aprakstīt loģisko elementu funkcijas, atpazīt to grafiskos apzīmējumus, paskaidrot galvenās atšķirības starp tehnoloģijām, novērtēt integrālo shēmu galvenos parametrus. - Eksāmenā ar teorētisko jautājumu palīdzību tiek novērtētas studenta spējas aprakstīt loģisko elementu funkcijas, atpazīt apzīmējumus un aprakstīt atšķirības starp tehnoloģijām. Spēt sastādīt stāvokļu tabulu atbilstoši uzdevumam. Sintezēt kombinacionālās un virknes shēmas un izveidot reālu vadības sistēmu uzdotajam objektam. - Ar individuāla uzdevuma palīdzību tiek novērtētas spējas sintezēt shēmas un realizēt tās praktiski. Uzdevums tiek ieskaitīts, ja shēma darbojas atbilstoši uzdevumam. Spēt sintezēt ciparu shēmas Quartus vidē ar dažādiem paņēmieniem. - Ar individuāla uzdevuma palīdzību tiek novērtētas spējas sintezēt shēmas ar shēmu redaktora un aparatūras aprakstīšanas valodas VHDL palīdzību. Uzdevums tiek ieskaitīts, ja shēmas darbojas pareizi. Spēt praktiski realizēt ciparu tehnikas uzdevumus ar programmējamās loģikas palīdzību. - Lab. darbu laikā tiek novērtētas spējas ierakstīt sintezētās shēmas programmējamās loģikas mikroshēmā un atkļūdot tās. Spējas aprakstīt ciparu shēmu sintēzes paņēmienus tiek novērtētas eksāmenā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Izpratne par analogiem un digitāliem signāliem, skaitļu sistēmām, mikroshēmu uzbūvi un darbības principiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|