BS0023 Ievads datorzinībās II

Kods BS0023
Nosaukums Ievads datorzinībās II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Rīgas Biznesa skola
Mācībspēks Claudio Andres Rivera
Kredītpunkti 8.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss ir turpinājums studiju kursam "Ievads datorzinībās I". Studenti turpina attīstīt un paplašināt iemaņas, kuras ir apgūtas studiju kursā “Ievads datorzinātnēs I”. Tiek pētītas datorprogrammu izpildes detaļas un lielo programmu struktūra. Studiju kursā studentiem tiek mācīts kā analizēt datu struktūru izvēli..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Primitīvi, atsauces un atmiņas izsekojamība. 4 3 0 0
Metodes, konstruktori un lauki. 4 5 0 0
Statiskie pret instances elementiem. 4 5 0 0
Testu vadīta izstrāde un JUnit. 5 3 0 0
Interfeisi un mantošana. 4 5 0 0
Polimorfisms un klases dizains. 4 5 0 0
Masīvi. 6 6 0 0
Daudzkopu un vispārīgie tipi. 4 3 0 0
Daudzkopu pievienošana. 4 6 0 0
Daudzkopu noņemšana un saturs. 5 4 0 0
Izņēmumi. 5 4 0 0
Daudzkopu iteratori. 5 5 0 0
Neveiksmīgie iteratori. 4 3 0 0
Big-Oh apzīmējums. 3 3 0 0
Big-Oh skaitļošana. 4 4 0 0
Saraksts un aizstājējzīmes. 4 4 0 0
Secības saraksts. 4 6 0 0
Saistītie saraksti. 4 4 0 0
Saistīto sarakstu izmantošana. 3 3 0 0
MVC 5 7 0 0
Paralēlās programmas ar aģentiem 4 3 0 0
Grafisko lietotāju interfeisi 6 4 0 0
Funkcionālās programmēšanas elementi 5 5 0 0
Kopā: 100 100 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir iemācīt lielo programmatūru projektu izstrādes metodes un rīkus. Studiju kursa uzdevumi ir: - sniegt ieskatu objektorientētas paradigmas apguvē un izmantošanā; - pilnveidot prasmes izmantojot projektējuma modeļus, piemēram, MVC (modelis, skats, kontroleris); - iemācīt izstrādāt paralēlas programmas ar aģentiem; - iemācīt izstrādāt nelielu lietojumprogrammu, izmantojot grafisko lietotāja interfeisu; - iemācīt pielietot funkcionālās programmēšanas elementus; - iemācīt novērtēt programmatūras un algoritmu veiktspēju laika un telpas sarežģītības ziņā; - iemācīt izmantot izplatītas datu struktūras, piemēram, sarakstu, rindu, grafi.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Prot demonstrēt pamatdatu struktūru darbību, spēj rakstīt vienības testus no neformālām specifikācijām. - Praktiskais darbs, kontroldarbs, eksāmens.
Orientējas pamata datu struktūrā Java, prot analizēt vienkāršu operāciju veiktspēju pamatdatu struktūrās. - Mājasdarbi, eksāmens, praktiskie darbi, literatūras analīze.
Spēj izpildīt vienības testus, izmantojot JUnit vienības testēšanas sistēmu un versiju rīku (Git), lai pārvaldītu programmas failus. - Mājasdarbi, eksāmens, praktiskie darbi, literatūras analīze, patstāvīgie darbi.
Orientējas integrētā izstrādes vidē (Eclipse JDT), lai veiktu programmas rediģēšanas un navigācijas uzdevumus. - Mājasdarbi, eksāmens, praktiskie darbi, patstāvīgie darbi.
Prot definēt O (lielo-O) apzīmējumu, lai aprakstītu algoritma resursus. - Mājasdarbi, eksāmens, praktiskie darbi, literatūras analīze.
Spēj izvēlēties atbilstošu pamatdatu struktūru konkrētam skaitļošanas uzdevumam, prot izstrādāt skaņu objektorientētu dizainu vidēja izmēra programmai. - Mājasdarbi, eksāmens, praktiskie darbi, literatūras analīze, patstāvīgie darbi.
Prot lietderīgi izmantot esošo (API bibliotēkas) kodu, lai atrisinātu skaitļošanas problēmas. - Praktiskais darbs, kontroldarbs, eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Mājasdarbi - 20%
Praktiskie darbi - 16%
Patstāvīgie darbi - 10%
Eksāmens - 34%
Kontroldarbi - 20%
 
Priekšzināšanas Studiju kursā
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 8.0 40.0 60.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]