Kods | DE0147 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Robotizētu sistēmu modelēšanas pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Agris Ņikitenko, Mārtiņš Ekmanis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Robotizētas sistēmas tiek modelētas ar dažādiem rīkiem un dažādās izstrādes vidēs. Lietotājam pietiek izmantot grafisko vidi, bet ir jāsaprot, kas notiek fonā, lai zinātu, kā panākt vēlamo rezultātu. Studiju kurss ir paredzēts robotizētu sistēmu matemātiskas modelēšanas pamatu apgūšanai, vislielāko uzmanību pievēršot kinemātikai (pārvietojumam un rotācijām). Studiju kursā tiks aplūkotas arī vairāku kustīgu elementu sistēmas, kur viens elements ietekmē otra elementa ātrumu un pagrieziena leņķi.. Studiju kursa praktiskajā daļā paredzēts izstrādāt programmas atsevišķu tēmu praktiskai realizēšanai, noslēgumā nonākot līdz datorgrafikas izmantošanai vairāku kustīgu elementu sistēmas modelēšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt pamatzināšanas homogēnu kinemātikas transformāciju veikšanā. Studiju kursa uzdevumi sniegt zināšanas un iemaņas, lai: - izveidotu fizikas dzinēju un prast realizēt kinemātikas matemātiskos pārveidojumus; - spētu izmantot Xna Game Studio vai līdzīgā satvarā kinemātikas transformāciju vizuālā attēlošanā; - pielietotu quaternionus rotāciju definēšanā; - strādātu ar vairāku saistītu elementu kinemātiskām sistēmām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot veikt homogēnus kinemātiskos pārveidojumus 2 dimensiju telpā, jāprot tie pielietot 2D datorgrafikā. - Praktiskie darbi 2., 3., 4.
Tēmai atbilstoši eksāmena jautājumi. Prot veikt homogēnus kinemātiskos pārveidojumus 3 dimensiju telpā, jāprot tie pielietot 3D datorgrafikā. - Praktiskie darbi 5. un 6. Tēmai atbilstoši eksāmena jautājumi. Prot izmantot quaternionu algebra rotāciju definēšanā. - Praktiskie darbi 7. un 8. Tēmai atbilstoši eksāmena jautājumi. Zina fizikas dzinēju izveidošanas principi un jāspēj izmantot XNA game studio mesh objektu attēlošanā un homogēnu kinemātisku pārveidojumu veikšanā 3D telpā. - Praktiskie darbi 1., 9., 10. Tēmai atbilstoši eksāmena jautājumi. Zina saistītu vairāku elementu kinemātiskas sistēmas darbība. - Praktiskie darbi 11., 12., 13. Tēmai atbilstoši eksāmena jautājumi. Prot modelēt paātrinājums un leņķiskais ātrums. - Praktiskie darbi 14. un 15. Tēmai atbilstoši eksāmena jautājumi. Prot plānot pārvietojuma trajektorijas. - Praktiskie darbi 16. un 17. Tēmai atbilstoši eksāmena jautājumi. Zina spēku modelēšanas metodes. - Praktiskie darbi 18. un 19. Tēmai atbilstoši eksāmena jautājumi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskais darbs - 75%
Eksāmens - 25% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika (darbības ar vektoriem, matricām). fizika (kinemātika), programmēšanas pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|