DE0146 Lietišķā datorgrafika

Kods DE0146
Nosaukums Lietišķā datorgrafika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Pāvels Rusakovs
Kredītpunkti 5.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiek aplūkota vektorgrafikas attēlu radīšana, tajā skaitā globālajam tīmeklim un poligrāfijai. Tiek analizētas atšķirības starp vektorgrafiku un rastrgrafiku. Tiek parādīta grafiskā redaktora CorelDRAW lietošana vektorgrafikas attēlu apstrādei. Tiek izskatīti populārie rīki, efekti, attēlu veidošanas paņēmieni. Tiek aplūkoti vairāki krāsu modeļi: RGB, CMYK, HSB, Lab, Grayscale, tiek norādīts uz krāsu reproducēšanas ierobežojumiem ekrānā un papīrā. Tiek sniegta informācija par fontu veidiem un to lietošanu. Tiek aplūkota krāsu dalīšana un citi ar poligrāfiju saistītie jautājumi. Laboratorijas darbos studentiem jādemonstrē apgūtās teorētiskās zināšanas un jāapgūst zīmēšanas un dizaina prasmes..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads datorgrafikā. Rastrgrafika un vektorgrafika (objektorientētā grafika). Vektorgrafikas pamatjēdzieni. 3 5 0 0
CorelDRAW vides parametri. Elementāras vizuālās operācijas ar objektiem: kopēšana, pārvietošana, izmēru norādīšana. 2 3 0 0
Vienkāršie zīmējumi CorelDRAW vidē. Laboratorijas darbs. 2 0 0 0
Objektu izlīdzināšana. Objektu šķērsošana, apgriešana un apvienošana (komandas Intersection, ...). Objektu kombinēšana. 2 2 0 0
Mezgli kā objekta pamats. Mezglu veidi: simetriskie, gludie un asie. Darbs ar mezgliem (rīks Shape). Mezglu redaktors. 2 3 0 0
Firmas emblēmas zīmēšana ar Intersection, Trim un Weld komandu palīdzību. Laboratorijas darbs. 2 0 0 0
Vektor- un rastrattēlu imports/eksports. Līniju zīmēšana. Rīki Freehand un Bezier. Kaligrāfiskas līnijas. 2 2 0 0
Papildus rīki līniju zīmēšanai: Pen Tool un Polyline Tool. Līniju apgriešana un dzēšana. Rīki Eraser un Knife. 2 2 0 0
Simetrisko objektu zīmēšana. Laboratorijas darbs. 2 0 0 0
Krāsu modeļi. Krāsas uztveršana ar cilvēka acīm. Modeli RGB (Red, Green, Blue), CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, Black), HSB (Hue, Saturation, Brightness) un citi. 2 3 0 0
Drukājamas un nedrukājamas krāsas. Krāsu paletes. Jaunas krāsas saglabāšana paletēs. Standartizētu palešu pārskats. 2 3 0 0
Zīmēšana ar mezglu redaktora palīdzību un kaligrāfija. Laboratorijas darbs. 2 0 0 0
Gradienti. Gradientu veidi. Divkrāsu gradienti un individuālie gradienti. Interaktīvā gradienta konstruēšana. Dzidrums. 2 3 0 0
Pārtecēšanas efekts (Blend). Efekta lietošanas principi. Pārtecēšana pēc uzdotā ceļa. Sarežģītā pārtecēšana. 5 5 0 0
Pārtecēšanas lietošana reklāmā un sarežģītas pārtecēšanas. Laboratorijas darbs. 2 0 0 0
Objekta uzmetums un uzmetuma parametri. Efekts 2 4 0 0
Daudzstūri, spirāles, režģi CorelDRAW vidē. Simetriskās rediģēšanas iespējas. Objektu izkropļošana (Distortion). 2 4 0 0
Čaulas un daudzstūri zīmējumos. Laboratorijas darbs. 2 0 0 0
Lēcas efekts (Lens). Lēcas veidi. Kontūras efekts (Contour). Rakstu veidi (Patterns). Vadotnes un slāni. 2 4 0 0
Mākslinieciskais teksts un paragrāfi. Teksta pārveidošana. Teksta izvietošana pēc uzdotā ceļa. Teksta garnitūras 2 3 0 0
Teksta lietošana zīmējumos. Laboratorijas darbs. 2 0 0 0
Trīsdimensiju iespējas un efekts. 2 5 0 0
Krāsu dalīšana. Montēšana. Darbs ar drukāšanas iekārtām. Dokumenta sagatavošana izvadei. Izvades rezultāti. 2 5 0 0
Trīsdimensiju objektu veidošana. Laboratorijas darbs. 2 0 0 0
Dažādu fontu lietošana dizainā. 4 4 0 0
Labu dizaina paraugu analīze. 4 4 0 0
Rastrgrafikas apstrādes pamati Adobe Photoshop programmā. 0 4 0 0
QuarkXPress pamati. 0 5 0 0
Kopā: 60 73 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sagatavot speciālista, kurš brīvi strādā CorelDRAW programmatūrā, kā arī īsi informēts par citas ar poligrāfiju saistītās programmatūras iespējām. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iemācīt saprast vektorgrafikas un rastrgrafikas atšķirības; 2. Iemācīt apgūt daudzveidīgus CorelDRAW rīkus un efektus; 3. Attīstīt prasmi veidot sarežģītus vektorgrafikas attēlus poligrāfijai un globālajam tīmeklim; 4. Attīstīt prasmi gatavot izveidotus attēlus drukāšanai; 5. Attīstīt prasmi pielietot savas zināšanas citā ar datorgrafiku saistītajā programmatūrā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj konstruēt sarežģītos grafiskos objektus, rediģējot mezglus un izpildot ģeometriskās pārveidošanas. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj veidot objektus, lietojot līknes, taisnstūrus, elipses un citus elementārus objektus.
Spēj strādāt ar vairāku tipu kaligrafiskajām līnijām. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj veidot attēlus ar mainīgo uzmetuma platumu un elementāru attēlu kompozīcijas.
Spēj lietot vairākus efektus: pārtecēšanu, lēcas, rāmīti, izkropļojumus. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj veidot sarežģītus attēlus ar vairākiem efektiem.
Spēj strādāt ar krāsu paletēm, veidot nevienveidīgo aizliešanu. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj ņemt vērā krāsu modeļu īpašības un pielietot daudzveidīgus gradientus un rakstus.
Spēj veidot trīsdimensiju attēlus un kontrolēt to parametrus. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj izmantot vairākus 3D attēla parametrus.
Spēj demonstrēt teorētiskās un praktiskās zināšanas par lietišķo datorgrafiku citam speciālistam. - Eksāmens (rakstisks). Kritēriji: spēj stāstīt par sarežģītas objektu kompozīcijas veidošanas principiem, kā arī spēj izveidot šo kompozīciju.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Laboratorijas darbi - 90%
Eksāmens - 10%
 
Priekšzināšanas Rastrgrafikas pamati, vektorgrafikas pamati, krāsu modeļi.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 5.0 40.0 0.0 20.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]