Kods | AD0032 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Zīmēšana I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Arhitektūra un pilsētu plānošana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dina Baumane, Anita Meldere, Inese Nātriņa, Juris Pansovs, Reinis Liepa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros studenti attīstītā tehniskās prasmes, uzkrāj pieredzi un teorētiskas zināšanas, izkopj meistarības tehniskos paņēmienus, kas nepieciešami apgūstamajai specialitātei. Zīmēšanas uzdevumi tiek veikti strādājot mācību darbnīcā veicot detalizētas kompozīcijas, skicējot no dabas, radoši interpretējot tās formas. Programmas uzdevumi sastādīti atbilstoši izvēlētajai specialitātei.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem teorētiskas zināšanas un praktiskas iemaņas dažādo 3-dimensionālo objektu un telpas grafiskās attēlošanā 2-dimensionāla plaknē, zīmējot no dabas un pēc iztēles. Studiju kursa pamatuzdevumi ir pilnveidot studentu zīmēšanas tehniskās iemaņas, attīstīt prasmi analizēt apkārtējas vides objektu un to daļu savstarpējas proporcijas un konstruktīvo uzbūvi, iepazīstināt ar zīmēšanas tehniku dažādiem veidiem, veicināt iegūto zināšanu un tehnisko prasmju izmantošanu patstāvīgajos darbos. Kursa noslēgumā studenti pārzina perspektīvas pamatlikumus, ir ieguvuši sapratni par priekšmetu proporcijām. Spēj patstāvīgi veikt mājas darbus, skicējot no dabas, kā arī grafiski interpretēt iztēles uzdevumus. Spēj risināt vizuāli konstruktīvus uzdevumus. Prot attēlot priekšmetu tonalitāti, faktūru un gaismēnu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Gūta sapratne par dažāda veida objektu attēlošanas atšķirībām atkarībā no izvēlētā skatu punkta. - Darbs tiek analizēts realizācijas procesā.
Eksāmens / fināla darbu skate. Atzīme. Prot konstruēt priekšmetu uzbūvi perspektīvā izmantojot vairākus satekpunktus. - Darbs tiek analizēts realizācijas procesā. Eksāmens / fināla darbu skate. Atzīme. Prot izmantot grafisko materiālu tehniskās iespējas, līnijas plastiku telpiskās vides arttēlošanā. - Darbs tiek analizēts realizācijas procesā. Eksāmens / fināla darbu skate. Atzīme. Prot ātri skicēt no dabas. - Darbs tiek analizēts realizācijas procesā. Eksāmens / fināla darbu skate. Atzīme. Māk attēlot priekšmetisko vidi parādot tonālo gradāciju atšķirības. - Darbs tiek analizēts realizācijas procesā. Eksāmens / fināla darbu skate. Atzīme. Pārzina gaismēnas konstruēšanas likumības. - Darbs tiek analizēts realizācijas procesā. Eksāmens / fināla darbu skate. Atzīme. Prot attēlot dažādu priekšmetu materialitāti, faktūru atšķirības , pielietojot apgūtas grafiskās prasmes. - Darbs tiek analizēts realizācijas procesā. Eksāmens / fināla darbu skate. Atzīme. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semestra darba regularitāte - 10%
Praktisko darbu kvalitāte - 80% Semestra darbu fināla skate / eksāmens - 10% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Sekmīgi nokārtoti iestāju pārbaudījumi zīmēšanā, priekšzināšanas tēlotājā mākslā, zīmēšanā un tēlotājā ģeometrijā vidusskolas kursa apguves līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|