IV0077 Starptautiskā biznesa etiķete un komunikācija

Kods IV0077
Nosaukums Starptautiskā biznesa etiķete un komunikācija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Astra Auziņa-Emsiņa, Gunta Krasta, Ilze Boitmane
Kredītpunkti 5.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sniedz priekšstatu un attīsta pielietošanas prasmes starptautiski atzītu un pieņemtu uzvedības, saskarsmes un komunikāciju normu ievērošanā uzņēmējdarbībā, starpvalstu attiecību veidošanā, tajā skaitā diplomātisko attiecību veidošanā. Students apgūst teorētiskas un praktiskas zināšanas efektīvai informācijas apmaiņai, gūst pielietošanas prasmes komunikācijā ar dažādām ieinteresētajām pusēm. Tiek veidota izpratne par individuālā un organizācijas tēla veidošanas pamatprincipiem. Attīstītas publiskās runas, uzstāšanās un prezentēšanas prasmes. Studenti apgūst verbālās un neverbālās komunikācijas pamatus, globālā biznesa etiķete, prezentācijas prasmes, tīkla etiķeti, kā arī sociālo tīklu darbības pamatprincipus un tēla veidošanu. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Studiju kursa saturs, mērķis un uzdevumi. Komunikācijas process un pamatprincipi. Komunikācijas barjeras. 4 3 2 3
Valodu un kultūru barjeras komunikācijas procesos. 2 2 2 4
Iekšējā un ārējā komunikācija. 4 3 2 4
Komunikācijas rīki un tehnoloģijas. Elektroniskā komunikācija. 4 4 2 6
Komunikācijas psiholoģiskie aspekti. 2 2 1 4
Verbālā un neverbālā komunikācija. 2 2 1 4
Runa. Runas sagatavošanas tehnikas. Laiks un laika vadība. 4 2 1 4
Prezentācijas veidi, veidošanas pamati, materiālu atlase, sagatavošanas metodes. Video treniņš. 5 4 2 6
Diskusijas. Diskusiju vadīšanas tehnikas. Jautājumi un atbildes. 2 4 1 3
Stresa pārvaldība un publiskās runas psiholoģija. 2 4 1 3
Tēls un pirmā iespaida radīšana. Tēla veidošana virtuālajā vidē. 3 2 1 3
Tīkla etiķete. 2 4 1 3
Etiķete biznesa vidē, tās loma, veidi un funkcijas. 2 4 1 3
Protokols un tā loma starpvalstu attiecību veidošanā. Valsts standarti un simboli. Vizītes. 2 4 2 6
Sasveicināšanās, iepazīšanās un uzrunas formas. 3 2 2 6
Lietišķo kontaktu veidošanas etiķete. 2 4 2 8
Krāsas, to lietošana un psiholoģiskā iedarbība. 2 4 1 6
Apģērbs un tā stili. 5 2 2 8
Lietišķās un oficiālās tikšanās, sarunu vadība, oficiālas un saviesīgas sarunas. 4 2 1 3
Lietišķās un oficiālās viesības. Galda kultūra. 4 2 2 3
Kopā: 60 60 30 90
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir veidot un attīstīt labvēlīgas, mūsdienu nacionālajiem un starptautiskajiem standartiem atbilstošas vispārcilvēciskās, lietišķās un oficiālās saskarsmes un komunikācijas prasmes pielietošanai profesionālajā darbībā. Studiju kursa uzdevumi: 1.) attīstīt prasmi adekvāti izvēlēties un pielietot noteiktai situācijai atbilstošu uzvedības modeli; 2.) sniegt zināšanas kā pārstāvēt uzņēmumu/organizāciju un sadarboties ar dažādām ieinteresētajām pusēm; 3.) veicināt prasmi kritiski vērtēt savu un citu cilvēku uzstāšanos; 4.) pilnveidot dažādas runas tehnikas, runas struktūru un izprast tās psiholoģiskos aspektus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot atšķirības starp iekšējo un ārējo komunikāciju, izprot tēla veidošanas pamatprincipus. - Kontroldarbs.
Spēj izveidot un demonstrēt prezentēšanas prasmes, izvēlēties efektīvākos verbālās un neverbālās komunikācijas rīkus, piemērot savu prezentāciju, runu vai uzstāšanos atbilstošai auditorijai, tajā skaitā starptautiskā vidē. - Prezentācija par kādas valsts lietišķo etiķeti.
Pārzina lietišķās etiķetes prasības un prot pielietot tās atbilstošās situācijās, tajā skaitā apģērba izvēlē un atbilstošās uzvedības manieres. - Argumentēta eseja.
Izprot komunikācijas veidošanas un komunikācijas procesa veidošanās teorētiskos aspektus, izprot un atpazīst komunikācijas barjeras, to cēloņus. - Eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Argumentēta eseja: Etiķete vēsturisks aizspriedums vai ikdienas nepieciešamība? - 25%
Prezentācija par kādas valsts lietišķo etiķeti - 25%
Kontroldarbs par studiju kursā apgūtajām lietišķās etiķetes tēmām - 25%
Eksāmens - 25%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas saskarsmes pamatos; prasme strādāt ar datoru; izpratne par uzņēmējdarbības pamatprincipiem.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 5.0 40.0 20.0 0.0 * *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]