Kods | BM0152 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Globālās pozicionēšanas sistēmas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ģeodēzija un kartogrāfija, ģeomātika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārtiņš Reiniks, Jānis Balodis, Jānis Zvirgzds | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Globālās pozicionēšanas sistēmas ir dinamiskas telpā un laikā, tās nodrošina dažādu jomu un nozaru darbību, apraksta lietotāju segmentu. Studiju priekšmets „Globālās pozicionēšanas sistēmas” iepazīstina ar koordinātu un laika sistēmām, Zemes mākslīgiem pavadoņiem (satelītiem), to orbītām, konstelāciju, pavadoņu uztveramību un signāliem, Zemes atmosfēras ietekmi, multifāzes ģeneratori, matemātisko modeļu analīze, Doplera efekts. . Globālās pozicionēšanas praktiskā puse ietver dažādu metožu mērījumu veikšanu, to analītisku apstrādi, matemātisko modeļu veidošanu un rezultātu analīzi. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir iepazīstināt studentus ar padziļinātu globālās pozicionēšanas sistēmu dažādiem pielietojumiem lietotāju segmentā un sistēmu perspektīvo attīstību, skaidrot teorētiskās sakarības par Zemes mākslīgo pavadoņu orbītām, signālu uztveramību un to ietekmējošiem faktoriem. Iegūt izpratni par matemātisko modeļu veidošanu un analīzi. Pēc priekšmeta apguves students spēs veikt globālās pozicionēšanas mērījumu veikšanu, apstrādi, koordinātu vairākdimensiju transformāciju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties globālās pozicionēšanas terminos un metodēs. - Pārbaudes veids: pārrunas, kontroldarbi, praktiskie un kursa darbi.
Kritēriji: orientējas terminos, raksturot galvenās uzmērīšanas un datu uzkrāšanas metodes.
Spēj raksturot uztvērēju funkcijas, galvenos darbības principus, mainīt konfigurāciju iestatījumus. - Pārbaudes veids: pārrunas, kontroldarbi, praktiskie un kursa darbi. Kritēriji: izmantojot kursa ietvaros iegūtās zināšanas, var raksturot uztvērējus, darbības principus un veicamās funkcijas. Spēj padziļināti izklāstīt globālās pozicionēšanas sistēmas segmentu darbību. - Pārbaudes veids: pārrunas, kontroldarbi, praktiskie un kursa darbi. Kritēriji: var detalizēti izklāstīt globālo pozicionēšanas sistēmu pavadoņu, kontroles un lietotāju segmentu darbību, diskutēt par to; var analizēt globālās pozicionēšanas sistēmu attīstības perspektīvas. Spēj piedāvāt uzdevuma risinājumu, pamatot to un analizēt iegūtos rezultātus. - Pārbaudes veids: pārrunas, kontroldarbi, praktiskie un kursa darbi. Kritēriji: izmantojot iegūtās zināšanas, var piedāvāt individuāla uzdevuma risinājuma veidu un diskutēt par to; var piedāvāt un analizēt savu apstrādes matemātisko modeli. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ģeodēzija, mērījumu apstrāde, ģeodēziskie instrumenti. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|