Kods | DE0135 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Programmatūras attīstības tehnoloģijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Oksana Ņikiforova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Pēc programmatūras krīzes apzināšanas fakta 1967.gadā programmatūras inženierija tika atzīta par inženierijas disciplīnu, kas ļāva apskatīt programmatūras attīstību kā inženierijas procesu. Kurss veltīts mūsdienīgajām programmatūras attīstības metodēm un tehnoloģijām, tās dzīves cikla dažādās fāzēs. Kopumā programmatūras izstrādi var sadalīt šādās komponentēs: dzīves cikls, process, analīzes un projektēšanas metodes un rīki, realizācijas vides, kvalitātes nodrošināšana, projekta vadība un tās labākās prakses, darbs komandā. Studiju kursā šīs komponentes ir apskatītas, parādot katram tipam tā evolūciju, mūsdienās lietojamākas metodes un prakses un atrisinātas un neatrisinātas problēmas. Kursā studenti ir iepazīstināti ar dažādām metodēm un praksēm, kas ir lietotas gan disciplinētā programmatūras izstrādē, gan spējā (angl. Agile) projektu organizācijā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir apmācīt un virzīt studentus apgūt programmatūras izstrādes procesu modeļu attīstību un iepazīties ar dažādām tehnoloģijām, kas tiek lietotas programmatūras izstrādē un izstrādes procesa organizācijā. Uzdevumi: - Iemācīt noteikt programmatūras izstrādes procesa modeļa priekšrocības un trūkumus un izvēlēties projektam atbilstošo modeli. - Iemācīt definēt aktivitātes un artefaktus programmatūras izstrādes fāzēm. - palīdzēt studentiem Iegūt praktisko pieredzi programmatūras izstrādes projekta realizācijā nelielā komandā nelielai sev labi pazīstamai problēmas videi. - Palīdzēt studentiem patrenēties uzstāties ar prezentāciju par aktuālo problēmu un tās risinājumiem programmaatūras izstrādē, apskatot problēmu no dažādiem viedokļiem un pamatojot savus uzskatus uz problēmas risināšanu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj noteikt programmatūras izstrādes procesa modeļa priekšrocības un trūkumus un izvēlēties projektam piemērotāko modeli, izvēloties starp "disciplinētām" un spējām (Agile) metodoloģijām. - Praktiskā darba izpildes novērtēšana Spēj definēt aktivitātes un artefaktus programmatūras izstrādes fāzēm un apzināties to priekšrocības un trūkumus. - Praktiskā darba izpildes novērtēšana Spēj praksē pielietot tādas programmatūras izstrādes prakses kā uzdevumu sadalīšana, projekta sprintu plānošana, uzdevumu prioritizēšana, nepieciešama laika noteikšana uzdevuma izpildei - Piedalīšanas programmatūras izstrādes projekta spēlē un tās rezultāta novērtēšana. Novērtē gan studenti (pašnovērtējums un citu studentu novērtējums), gan mācībspēks. Spēj komandā uzprojektēt UI skices un definēt UX scenārijus un vispārējo programmatūras struktūru nelielai sev labi pazīstamai problēmas videi. - Piedalīšanas programmatūras izstrādes projekta spēlē un tās rezultāta novērtēšana. Novērtē gan studenti (pašnovērtējums un citu studentu novērtējums), gan mācībspēks. Spēj sagatavot un uzstāties ar prezentāciju par aktuālo problēmu un tās risinājumiem programmaatūras izstrādē, apskatot problēmu no dažādiem viedokļiem un pamatojot savus uzskatus uz problēmas risināšanu. - Uzstāšanas semināros, ko novērtē gan pārējie studenti, gan pasniedzējs. Citu studentu prezentāciju novērtēšanas un komentēšanas novērtēšana no mācībspēka puses. Spēj demonstrēt iegūtas zināšanas priekšmeta jomā, atbildot uz teorētiskajiem jautājumiem un risinot praktiskus uzdevumus. - Eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi, kas ir izpildīti semestra laikā - 20%
Studiju projekta izstrāde komandā - 20% Dalība savas komandas un citu komandu izstrādāto studiju projektu novērtēšanā - 10% Prezentāciju izstrāde un uzstāšanas ar to semināros - 20% Dalība citu studentu prezentāciju komentēšanā, jautājumu uzdošanā un novērtēšanā - 10% Eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|