Kods | DE0134 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Matemātika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Matemātika un statistika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inta Volodko, Irina Eglīte, Sarmīte Čerņajeva, Ilona Dzenīte, Valentīna Koliškina, Tamāra Kabiša, Sergejs Smirnovs, Aleksandrs Kovancovs, Māra Birze, Kristīne Ševčenko, Līga Ramāna, Evija Kopeika, Tabita Treilande, Aleksandrs Matvejevs, Inna Samuilika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 14.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir uzskatāms kā ievads modernajā matemātikā. Tā apgūšana ir nepieciešama, lai matemātikas metodes varētu sekmīgi pielietot tehnisko, ekonomisko un citu problēmu risināšanā. Studiju kurss ir uzskatāms arī kā bāze, uz kuras pamata ir iespējams papildināt matemātikas zināšanas, kas nepieciešamas dažādos pielietojumos. . Studiju kursā tiek apskatītas šādas tēmas: lineārā algebra: matricas, determinanti, lineāru vienādojumu sistēmas. Analītiskā ģeometrija: vektori, līnijas, virsmas. Ievads analīzē: robežas, nepārtrauktība. Diferenciālrēķini: atvasinājums, diferenciālis, to pielietojumi. Integrālrēķini: nenoteiktais un noteiktais integrālis, to pielietojumi. Divkāršie un trīskāršie integrāļi. Parastie diferenciālvienādojumi. Skaitļu un funkciju rindas. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentu loģisko domāšanu un jēdzienu pielietošanas iemaņas sasaistē ar specialitātes studiju kursiem un to pamatobjektiem, lai veidotu studentiem prasmi analizēt turpmāk veicamo sarežģītāko uzdevumu risinājumus. Studiju kursa uzdevums ir sniegt pamatzināšanas matemātikā, kas ir nepieciešamas specialitātes studiju kursu sekmīgai apgūšanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj veikt darbības ar matricām, atrisināt lineāras vienādojumu sistēmas. - Studentu zināšanas un spējas tiek novērtētas pēc viņu mājasdarba, kontroldarba, testu un eksāmena darba rezultātiem. Spēj veikt darbības ar vektoriem; sastādīt taisnes vienādojumu plaknē un telpā, plaknes vienādojumu telpā; atpazīt otrās kārtas līnijas plaknē, noteikt to veidus un uzzīmēt tās koordinātu sistēmā. - Savas zināšanas un spējas studenti parāda kontroldarbā, mājasdarbā, testos un eksāmenā. Spēj aprēķināt vienkāršākās robežas; noteikt atklātā, apslēptā veidā un parametriski dotu funkciju atvasinājumus; ar atvasinājumu un robežu palīdzību spēj izpētīt funkciju un uzzīmēt tās grafiku. - Par minētajām tēmām studentiem paredzēti 2 kontroldarbi, 2 mājasdarbi, jautājumi teorijas testā, kā arī daži uzdevumi eksāmenā. Spēj noteikt vairāku argumentu funkciju parciālos atvasinājumus; sastādīt virsmas pieskarplaknes un normāles vienādojumus; atrast divu argumentu funkciju ekstrēmus. - Pārbaudes darbs ir mājasdarbs un uzdevums eksāmenā. Spēj veikt darbības ar kompleksajiem skaitļiem algebriskā, trigonometriskā un eksponentformā. - Atbilstošie uzdevumi ir iekļauti eksāmenā. Spēj nointegrēt vienkāršākās funkcijas; ar noteiktā integrāļa palīdzību spēj aprēķināt plaknes figūras laukumu. - Par minētajām tēmām studentiem paredzēti 3 kontroldarbi, 2 mājasdarbi, tests, kā arī uzdevumi eksāmenā. Spēj aprēķināt divkāršos un trīskāršos integrāļus ; pielietot tos tilpuma, plaknes figūras laukuma, nehomogēna ķermeņa masas un smaguma centra noteikšanai. - Pārbaudes darbs ir mājasdarbs, daži jautājumi teorijas testā un uzdevums eksāmenā. Spēj atrisināt vienkāršākos pirmās un otrās kārtas diferenciālvienādojumus. - Studentu zināšanas un spējas tiek novērtētas pēc viņu mājasdarba, kontroldarba, testa un eksāmena darba rezultātiem. Spēj noteikt skaitļu rindas konverģenci, funkciju rindas konverģences apgabalu; izvirzīt funkciju pakāpju rindā; pielietot rindas noteiktā integrāļa un diferenciālvienādojuma tuvinātai atrisināšanai. - Savas zināšanas un spējas studenti parāda kontroldarbā, mājasdarbā, teorijas testā un eksāmenā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājasdarbi - 10%
Kontroldarbi - 35% Teorijas testi - 5% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Labas matemātikas zināšanas pilna vidusskolas kursa apjomā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|