Kods | DA0055 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vides un klimata ceļvedis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andra Blumberga, Dagnija Blumberga, Francesco Romagnoli, Marika Rošā, Jūlija Gušča, Anna Kubule, Kārlis Valters, Gatis Žogla, Claudio Rochas, Gatis Bažbauers, Ivars Veidenbergs, Jeļena Pubule, Vladimirs Kirsanovs, Dace Lauka, Silvija Nora Kalniņš, Aiga Barisa, Indra Muižniece, Ruta Vanaga, Edgars Vīgants, Ģirts Vīgants, Agris Kamenders, Uldis Bariss, Miķelis Dzikēvičs, Dzintars Jaunzems, Valdis Vītoliņš, Ieva Pakere, Ēvalds Urtāns | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros studenti tiek iepazīstināti ar Eiropas vides un klimata ceļvedi ekonomikas ilgtspējai, lai veicinātu resursu efektīvu izmantošanu, pārejot uz tīru, aprites ekonomiku, un mazinātu klimata pārmaiņas, bioloģiskās daudzveidības zudumu un piesārņojumu. Studiju kursa ietvaros tiek analizēta vides inženierzinātņu loma citu zinātņu vidū, tēmas aktualitāte mūsdienu sabiedrībā, vides problēmas, to ietekme uz nākamajām paaudzēm un citiem ar vidi saistītiem problēmjautājumiem. Studiju kursa ietvaros tiek analizētas un novērtētas iespējas uzlabot tehniskās ražošanas sistēmas, pamatojoties uz vides un ilgtspējības perspektīvu. Studiju kurss tiek realizēts moduļa veidā. Studiju kursa saturā iekļautas lekcijas. Lekcijas tiek papildinātas ar praktisko darbu. Viena no studiju kursa sastāvdaļām ir piedalīšanās lomu spēlē, kuras ietvaros studenti pielieto studiju kursā iegūtās zināšanas un iemaņas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par vides, ilgtspējas un klimata politikas pamatprincipiem un Eiropas izvirzītiem mērķiem attiecībā uz ekonomikas ilgtspēju, jo sevišķi transportu, enerģētiku, lauksaimniecību, ēkām un rūpniecību. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt zināšanas par vides aizsardzības un klimata pārmaiņu problēmām un pievērst uzmanību piesārņojuma cēloņiem, un analizēt šo cēloņu samazināšanas iespējas; - radīt izpratni par aktuālākās vides problēmām un to risinājumiem, kā arī to kā studenta izvēlētā specialitāte un nākotnes profesionālā darbība ietekmēs vides piesārņojumu un klimata mainību. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj nosaukt galvenās vides problēmas un to cēloņus, ir zināšanas par atsevišķām vides pētījumu un pārvaldības metodēm. - Pārbaudes veidi: testi, lomu spēle, eksāmens
Kritēriji: students nosauc aktuālākās problēmas, apraksta to pētīšanas un risināšanas ceļus. Spēj definēt galvenos Eiropas vides un klimata mērķus. - Pārbaudes veidi: testi, lomu spēle, eksāmens Kritēriji: students nosauc galvenos Eiropas vides un klimata mērķus, apraksta to sasniegšanas mehānismus. Spēj veikt vienkāršotu izvēlēta produkta ietekmes uz vidi novērtējumu, formulēt galvenos vides aspektus. - Pārbaudes veidi: testi, lomu spēle, eksāmens Kritēriji: students izstrādā izvēlēta produkta vienkāršotu vides novērtējumu. Orientējas vides tehnoloģijās un stratēģijās vides problēmu risināšanai. - Pārbaudes veidi: testi, lomu spēle, eksāmens Kritēriji: students demonstrē spēj definēt un izskaidrot vides tehnoloģiju pamatjēdzienus. Risinot kompleksas problēmas, apzinās saistību ar vidi, spēj problēmu risināšanā ņemt vērā ilgtspējīgas attīstības koncepciju. - Pārbaudes veidi: testi, lomu spēle, eksāmens Vērtēšanas kritēriji: students demonstrē spēju ņemt vērā ilgtspējīgas ekonomikas attīstības koncepciju lēmumu pieņemšanā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Testi - 35%
Lomu spēle - 25% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešams. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|