Kods | AD0024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Koka izstrādājumu projektēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Edgars Kirilovs, Ilze Gūtmane | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss izglīto studentus produktu dizainā, iepazīstinot ar projektēšanas procesu, metodēm un dizaina nozares aktuālajiem jautājumiem. Studiju kursa gaitā studenti attīsta radošās un konceptuālas domāšanas, kā arī problēmu risināšanas prasmes, atklāj iespējas jaunu produktu radīšanai un nāk klajā ar produktu dizaina risinājumiem, kas aktuāli mūsdienu cilvēkam, sabiedrībai un apkārtējai videi. Dizaina procesa teorētiskie aspekti un projektēšanas iemaņas tiek apgūtas praktiski izejot produktu dizaina posmus. Studiju kursa pirmā daļa veltīta produktu dizaina procesa izprašanai, koncentrējoties uz dizaina izpētes posmu un pētniecības metožu praktisku lietošanu. Otrajā daļā galvenā uzmanība tiek pievērsta individuālās radošās spējas attīstīšanai. Izmantojot dažādu metožu kopumu, studējošie apgūst kā no identificētas lietotāja vajadzības nonākt līdz jēgpilna dizaina izaicinājuma definēšanai, kā izstrādāt koncepcijas un pārvērst tās reāla produkta piedāvājumā, kurā apvienojas lietotāju intereses ar tirgus prasībām, funkcionāls dizains ar estētikas aspektiem un ražošanas tehnoloģiju iespējām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt vispārējās projektēšanas prasmes un kompetences produktu dizainā, lai izkoptu topošā produktu dizainera individuālo pieeju dizaina procesam. Studiju kursa uzdevumi: •Attīstīt zināšanas un prasmes lietot katram dizaina procesa posmam atbilstošas analītiskās, pētniecības, jaunrades un projektēšanas metodes; •Veicināt prasmi analizēt un izprast mūsdienu tendences produktu dizainā pētot apkārtējo vidi un procesus, jauno un pieredzējušo dizaineru veikumu Latvijā un pasaulē; •Attīstīt spēju pamatot jauna produkta radīšanas nepieciešamību, pētot aktuālas tēmas, dizaina problēmas, lietotāju un tirgus vajadzības, rezultātā izvirzot dizaina izaicinājumu; •Attīstīt studentu individuālās radošās spējas ideju un produkta dizaina koncepciju izstrādē; •Veicināt patstāvīgu darba procesa plānošanu un argumentētu lēmumu pieņemšanu; •Sekmēt optimālu dizaina risinājuma izstrādi, kurā ņemtas vērā izvirzītās funkcionālās, lietojamības, estētiskās, materiālu un konstruktīvās prasības, kā arī ražošanas iespējas un ekonomiskie nosacījumi; •Attīstīt prasmi radīt un komunicēt darba rezultātus izmantojot vizuālās izteiksmes līdzekļus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot produktu dizaina procesu un tā posmu nozīmi, pārzina un spēj piemērot katram posmam atbilstošas analītiskās, pētniecības un jaunrades metodes dizaina projekta izstrādē. - Pārbaudes veids: praktiskie darbi, prezentācijas, darba mape.
Kritēriji: spēj patstāvīgi lietot teorētiskās zināšanas un apgūtās metodes produktu dizaina procesā. Pārzina un orientējas aktuālajās tendencēs produktu dizainā, balstoties patstāvīgi veiktā izpētē, spēj definēt dizaina izaicinājumu, kas risina aktuālu tēmu, dizaina problēmu vai apmierina tirgus prasību, pamatojot jauna produkta radīšanas nepieciešamību. - Pārbaudes veids: semināri, praktiskie darbi un prezentācijas. Kritēriji: prot pētīt, analizēt un diskutēt par produktu dizaina aspektiem, rast pamatojumu jauna produkta radīšanai. Spēj veikt dizaina izpēti, identificējot lietotāju vajadzības, analizējot lietotāja pieredzi, eksistējošu produktu piedāvājumu un ar produktu saistītās materiālu, tehnoloģiju un tirgus tendences; Apkopot un interpretēt pētījumos iegūtos rezultātus, definēt prasības produktu dizaina izstrādei. - Pārbaudes veids: praktiskie darbi, prezentācijas, darba mape. Kritēriji: prot meklēt, pētīt, sistematizēt, analizēt informāciju, izdarīt secinājumus un definēt no tiem izrietošās prasības. Spēj radīt jaunas idejas un izstrādāt vairākus produkta konceptuālo risinājumu variantus, novērtēt to atbilstību izpētes rezultātā izvirzītajām produkta prasībām. Spēj komunicēt sava darba rezultātus izmantojot konceptuālajiem risinājumiem atbilstošāko vizualizācijas formu. - Pārbaudes veids: praktiskie darbi, prezentācijas, dizaina projekta aizstāvēšana. Kritēriji: prot analizēt eksistējošus risinājumus, tos pielāgot un spēj sintezēt jaunas idejas oriģināliem risinājumiem; spēj pārliecinoši demonstrēt un pamatot dizaina koncepciju. Spēj izmantot produktam atbilstošas projektēšanas metodes un paņēmienus, dokumentēt, izvērtēt un analizēt veikto projektēšanas darbu rezultātus, ņemot vērā funkcionālos, estētiskos, materiāltehniskos, ekonomiskos un citus priekšnoteikumus, Spēj pieņemt atbilstošus lēmumus. - Pārbaudes veids: praktiskie darbi, prezentācijas, darba mape, dizaina projekta aizstāvēšana. Kritēriji: prot izvēlēties racionālākos paņēmienus efektīva dizaina projekta realizācijai, izstrādāt un novērtēt atbilstošākos risinājumus, organizēt un plānot individuālo darba procesu. Spēj izstrādāt mūsdienu lietotāju vajadzībām un tirgus pieprasījumam atbilstošu jauna produkta vai kolekcijas priekšlikumu dizaina projekta formā, atspoguļojot produkta funkcionālās un estētiskās īpašības, izmantotos materiālus, konstruktīvos un tehnoloģiskos risinājumus. - Pārbaudes veids: dizaina projekta aizstāvēšana. Kritēriji: spēj izstrādāt optimālu produkta dizaina risinājumu, kurā ietverti iepriekšējos dizaina procesa posmos izdarītie secinājumi un izvirzītās prasības; spēj pārliecinoši demonstrēt un argumentēt izstrādāto dizaina projektu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktisko darbu un prezentāciju izpildījums, dalība semināros. - 40%
Darba mapes saturs un kvalitāte (radošā darba un izpētes procesa apkopojums) - 30% Projekta tēmas un dizaina izpētes prezentācija (izpēte, pamatojums, iespējamie risinājumu virzieni) - 10% Produktu dizaina projekta aizstāvēšana (eksāmens) - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kompozīcijas pamatprincipi, rasēšana, konstruēšana, 3D modelēšana lietojot CAD programmatūru. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|