Kods | AD0019 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Komforts apģērbā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Tekstilmateriālu tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inese Ziemele, Dana Almli, Gaļina Terļecka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apskatīta saikne starp cilvēka sensoro uztveri un komfortu apģērbā. Analizētas teorijas un apskatītas fizioloģiskā, termiskā, psiholoģiskā un fiziskā komforta apģērbā pētniecības metodes. Praktiskajos darbos paredzēts padziļināt studējošo iemaņas drānu, to slāņojumu higiēnisko un termoregulācijas īpašību izpētē ar instrumentālām metodēm. Analizētas cilvēka fizioloģiskā komforta prognozēšanas iespējas, lietojot termiskās vides ergonomikas standartos iekļautās metodes.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: attīstīt izglītojamo spējas izprast un orientēties sistēmā cilvēks-apģērbs-vide. Uzdevums: sniegt zināšanas un attīstīt spējas pētīt, analizēt un prognozēt valkātāja fizioloģisko, fizisko un termisko komfortu dažādu funkcionālo uzdevumu apģērbos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Orientējas sistēmā cilvēks – apģērbs – vide. - Patstāvīgais darbs, eksāmens.
Students pārzina sistēmas cilvēks-apģērbs-vide raksturlielumus un komforta apģērbā sastāvdaļas. Spēj atlasīt pētniecības metodes un pētīt fizioloģisko, termisko un fizisko cilvēka komfortu apģērbā. - Patstāvīgais darbs, eksāmens. Students spēj pētīt cilvēka fizioloģisko, termisko un fizisko komfortu apģērbā. Orientējas un pētniecībā lieto drānu, to slāņojumu higiēnisko un termoregulācijas īpašību noteikšanas instrumentālās metodes. - Praktiskais darbs, eksāmens. Students spēj pētniecībā lietot drānu slāņojumu higiēnisko un termoregulācijas īpašību noteikšanas instrumentālās metodes. Orientējas un pētniecībā lieto cilvēka komforta vērtēšanai vides ergonomikas standartus. - Praktiskais darbs, eksāmens. Students orientējas un spēj lietot cilvēka komforta vērtēšanai apģērbā vides ergonomikas standartus. Spēj izpētīt un prognozēt apģērba valkātāja komfortu apģērbā. - Patstāvīgais darbs, patstāvīgā darba prezentācija, situāciju analīze. Students spēj prognozēt cilvēka komfortu konkrētā apģērbā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi - 20%
Patstāvīgais darbs - 30% Patstāvīgā darba prezentācija, situāciju analīze - 10% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Maģistra līmeņa zināšanas apģērbu projektēšanas un kvalitātes vadības jomās. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|