Kods | DA0049 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Koksnes ķīmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Kajaks | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā dota informācija par dažādu faktoru ietekmi uz koksnes ķīmisko uzbūvi, kokšņu veidiem un to ķīmisko sastāvu, kā arī padziļināti raksturotas koksnes galvenās sastāvdaļas: celuloze, hemiceluloze, lignīns un ekstraktvielas. Apskatīta koksnes dabiskā sabrukšana. Analizēti hidrolīzes, termiskā sadalīšanas un koksnes pārstrādes procesi, kā arī koksnes izmantošanas un aizsardzība iespējas.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: attīstīt radošu domāšanu koksnes materiālu izmantošanas jomā, sniegt plašas zināšanas par koksnes struktūru, ķīmisko sastāvu, īpašībām, aizsardzību un izmantošanas iespējām. Uzdevumi: attīstīt prasmi izvēlēties koksni atbilstoši paredzētajam pielietojumam, piemērotākos koksnes aizsardzības un modificēšanas variantus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Orientējas par koksnes veidošanās procesiem, koksnes elementār- un ķīmisko sastāvu, mikro- un makroskopiskās struktūras elementiem un to ietekmi uz koksnes makro īpašībām. - Pārbaudes veidi: mājas darbu uzdevumu izpilde, noslēguma tests.
Vērtēšanas kritēriji: spēja pareizi izpildīt mājas darbus, prast sasaistīt koksnes struktūru ar koksnes makro īpašībām, pareizi izvēlēties koku apstrādes veidus. Prot novērtēt koksni raksturojošos fizikāli-mehāniskos parametrus un to ietekmi uz koksnes ekspluatācijas īpašībām, pareizi izvēlēties koksnes aizsardzības paņēmienus, kā arī prot, kā izvēlēties koksni un tās kompozītus dažādiem mērķiem, ir prasme analizēt literatūru. - Pārbaudes veidi: mājas darbu uzdevumu izpilde, noslēguma tests. Vērtēšanas kritēriji: pareizi izpildīti mājas darbi, spēja orientēties koksnes veidos to īpašībās, kā arī pareizi izvēlēties nepieciešamos koksnes apstrādes veidus. Prot izvēlēties koksni konkrētu mērķu un uzdevumu risināšanai, labi orientējas un pārzina galvenos koksnes materiālu veidus, un to raksturojumu, var patstāvīgi risināt problēmas un uzdevumus, kas saistīti ar monolītās koksnes un koksnes kompozītu izvēli noteiktu produktu ieguvei. - Pārbaudes veidi: mājas darbu uzdevumu izpilde, noslēguma tests. Vērtēšanas kritēriji: spēja pareizi izpildīt mājas darbus, spēja risināt uzdevums, kas saistīti ar koksnes materiālu izvēli konkrētu izstrādājumu ieguvei. Spēj strādāt koksnes materiālu jomā un patstāvīgi risināt jautājumus saistītus ar koksnes materiālu izmantošanu. - Pārbaudes veidi: mājas darbu uzdevumu izpilde, noslēguma tests. Vērtēšanas kritēriji: mājas darbu un noslēguma testa izpildes kvalitāte. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Noslēguma tests - 50%
Mājas darbi - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārīgās ķīmijas vidusskolas apjomā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|