Kods | JA0029 | ||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kuģu elektroiekārtas (studiju darbs) | ||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | ||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | ||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundis Lauža, Miroslavs Mališko, Aleksandrs Gasparjans | ||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 1.0 | ||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju darbs sastāv no diviem uzdevumiem. Studiju darba pirmais uzdevums ir uztaisīt kuģa elektrosadales principiālas shēmas rasējumu. Atbilstoši parādīt ģeneratorus – galvenos un avārijas, MSB (arī HVMSB, ja ir augstsprieguma sistēma) un ESB, pazeminošos transformatorus – galvenos un avārijas. Ir nepieciešams arī pievienot kuģa elektrosadales shēmas aprakstu ar apzīmējumu atšifrējumu. Izmantojot uzdevumā dotos parametrus (katram studentam savi parametri), aprēķināt nezināmos sinhronā ģeneratora parametrus.. Studiju darba otrā uzdevuma ietvaros atbilstoši ir nepieciešams veikt kuģa mehānisma (katram studentam tiek iedalīts savs) piedziņas elektromotora shēmas rasēšanu un simulāciju, kā arī aprakstīt shēmas darbības principu, shēmas elementus un to funkcijas. Pēc shēmas izveides un simulācijas studenti atbilstoši novērš kļūdas, ja tādas tika pieļautas. Studenti atbilstoši arī veic kuģu mehānisma piedziņas elektromotora nezināmo parametru aprēķinu. . Izmantojot aprēķinātos asinhronā motora parametrus, atbilstoši ir nepieciešams izvēlēties kontaktoru un termoreleju.. |
||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nostiprināt iegūtās teorētiskās zināšanas un prasmes analizēt kuģu elektrisko tīklus un elektrosadales sistēmas, kā arī sniegt padziļinātas zināšanas par kuģu mehānismu piedziņas motoru elektrisko shēmu darbības principu un nepieciešamās prasmes kļūmju novēršanai reālajās elektriskajās ķēdēs. Studiju kursa uzdevumi ir attīstīt prasmes: 1) Izveidot kuģa elektrosadales principiālas shēmas rasējumu ar apzīmējumu atšifrējumu un veikt nezināmo sinhronā ģeneratora parametru aprēķinu. 2) Izveidot kuģa mehānisma piedziņas elektromotora elektrisko shēmu, veikt tās simulāciju ar programmatūras CADeSIMU palīdzību, aprēķināt elektromotora nezināmo parametrus un atbilstoši izvēlēties kontaktoru un termoreleju. 3) Izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus. | ||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
1) Spēj demonstrēt zināšanas kuģu elektrotīklu un elektrosadales shēmu lasīšanā un analīzē.
2) Spēj demonstrēt praktiskas zināšanas kuģu elektrostaciju un mehānismu elektropiedziņu tehniskajā ekspluatācijā.
3) Pārzina kuģu elekroiekārtu parametrus.
4) Pārzina komplektējošo iekārtu raksturīgākās kļūmes, avārijas režīmus un to novēršanas tehnoloģiju.
5) Spēj demonstrēt zināšanas kuģu elektroiekārtu parametru noteikšanā un aprēķinos. - Metodes: studiju darbs (valoda un tehniskais noformējums, saturs, secinājumi un priekšlikumi) un tā aizstāvēšana.
Vērtēšanas kritēriji:
1) Spējas patstāvīgi atpazīt un pareizi izvēlēties elektrisko shēmu elementu apzīmējumus.
2) Spējas patstāvīgi demonstrēt zināšanas kuģu elektrostaciju un mehānismu elektropiedziņu tehniskajā ekspluatācijā, kā arī zināšanas apkopē un remontdarbos.
3) Spējas patstāvīgi aprēķināt kuģu elektoiekārtu parametrus. Prasmes. 1) Spēj analizēt un raksturot kuģu elektrostaciju un elektropiedziņu tipveida jaudas kontūru funkcionālās shēmas, to komplektējošās iekārtas, tipus un parametrus. 2) Spēj izveidot kuģa elektrosadales principiālas shēmas rasējumu ar apzīmējumu atšifrējumu un veikt nezināmo sinhronā ģeneratora parametru aprēķinu. 3) Spēj izveidot izveidot kuģa mehānisma piedziņas elektromotora elektrisko shēmu, aprēķināt elektromotora nezināmo parametrus un atbilstoši izvēlēties kontaktoru un termoreleju. 4) Spēj plānot, organizēt un veikt preventīvās tehniskās apkopes. - Metodes: studiju darbs (valoda un tehniskais noformējums, saturs, secinājumi un priekšlikumi) un tā aizstāvēšana. Vērtēšanas kritēriji: 1) Spējas patstāvīgi izveidot kuģa elektrosadales principiālas shēmas rasējumu un veikt nezināmo sinhronā ģeneratora parametru aprēķinu. 2) Spējas patstāvīgi izveidot kuģa mehānisma piedziņas motora elektrisko shēmu un veikt nepieciešamos aprēķinus. 3) Spējas patstāvīgi meklēt un novērst kļūmes kuģu mehānismu piedziņas motoru elektriskajās shēmās. Kompetences. 1) Spēj izmantot gūtās zināšanas nepieciešamo shēmu lasīšanā. 2) Spēj kritiski novērtēt rezultātus un pamatoti pieņemt lēmumu par tālāko rīcību. 3) Spēj pielietot zināšanas kļūmju meklēšanā un novēršanā kuģu mehānismu piedziņas motoru elektriskajās shēmās. - Metodes: studiju darbs (valoda un tehniskais noformējums, saturs, secinājumi un priekšlikumi) un tā aizstāvēšana. Vērtēšanas kritēriji: 1) Spējas patstāvīgi formulēt un kritiski interpretēt iegūtos shēmu analīzes rezultātus, tai sk., pieņemt pamatotus lēmumus. 2) Spējas atpazīt raksturīgās kļūmes kuģu mehānismu piedziņas motoru elektriskajās shēmās un izvēlēties pareizu risinājumu kļūmes novēršanai. |
||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darba valoda un tehniskais noformējums - 10%
Saturs: izklāsta loģika, teorija un prakse - 50% Secinājumi un priekšlikumi - 10% Studiju darba aizstāvēšana - 30% |
||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidusskolas zināšanas matemātikā, fizikā, angļu valodā un labas datorprasmes. | ||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|