Kods | JA0019 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kuģu energosistēmas un elektroiekārtas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Otrā līmeņa profesionālā augstākā, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundis Lauža, Andis Melngailis, Miroslavs Mališko | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 1.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek apskatītas šādas tēmas: kuģa galvenie dzinēji un palīgmehānismi; dīzeļdzinēju uzbūve; dīzeļdzinēju ekspluatācija; kuģu galveno un palīgmehānismu uzbūve, teorija un ekspluatācija; kuģu tvaika turbīnas un gāzes turbīnas, uzbūve, ekspluatācijas pamati. . Studiju kurss ir izgatavots atbilstoši STCW konvencijas A-II/1 standarta prasībām, IMO paraugkursa 7.03. un STCW konvencijas A-II/2 standarta prasībām, IMO paraugkursa 7.01. . Nepilna laika neklātienes studijas tiek organizētas pēc individuāli sastādīta studiju plāna.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas un prasmes par kuģa energoiekārtu un energosistēmu uzbūvi, darbību, ekspluatāciju apkalpošanu. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par kuģu galveno dzinēju (dīzeļdzinēji, tvaika turbīnas, gāzes turbīnas) un palīgmehānismu uzbūvi, kā arī veicināt izpratnes veidošanos par to tehniski pareizu ekspluatāciju un apkalpošanu. 2. Attīstīt prasmes tehniski pareizi ekspluatēt un apkopt kuģu dzinējus un palīgmehānismus. 3. Izveidot izpratni par dzinēju teorijas pamatiem. 4. Sniegt zināšanas par kuģu tvaika un gāzes turbīnu uzbūvi. 5. Attīstīt prasmes tehniski pareizi ekspluatēt un apkopt kuģu turbīnas. 6. Sniegt zināšanas par kuģu energoiekārtu darbības principu, kuģu palīgmehānismiem un mehānikas terminoloģiju saskaņā ar IMO 7.01 modeļkursa kompetenci 1.11. 7. Sniegt zināšanas par ģeneratoriem, elektromotoriem un elektrosadali saskaņā ar IMO 7.01 modeļkursa kompetenci 1.11. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- spēj parādīt kompleksas zināšanas kuģa mehānismu uzbūves, darba procesu analīzes, apkopes un remonta prasībās;
- prot analizēt procesus un izprot ilgtspējīgas attīstības nepieciešamību;
- zina iekšdedzes dzinēju un turbīnu sastāvdaļas, kuģa iekārtu palīgsistēmas un to elementus;
- zina sardzes noteikumus un prasības mašīntelpā;
- orientējas elektrosistēmu elementu apzīmējumos un to funkcijās. - Metodes.
Grupu darbs, kontroldarbi, darbs ar trenažieri, ieskaites darbs.
Kritēriji.
Kuģa mehānismu un sistēmu uzbūves, darba procesu būtības, kā arī procesu analīzes un uzlabošanas metožu pārzināšana. Prasmes: - spēj patstāvīgi izmantot apgūto teoriju un zinātnisko informāciju par kuģa mehānismu, elektrosistēmu un iekšdedzes dzinēju, turbīnu uzbūvi, darba procesu; - spēj novērst avārijas situācijas, analizēt kļūmes; - spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par uzlabojumu iespējām un nākotnes attīstības tendencēm; - spēj patstāvīgi izpildīt sardzes virsnieka pienākumus. - Metodes. Grupu darbs, kontroldarbi, darbs ar trenažieri, ieskaites darbs. Kritēriji. Spēja patstāvīgi praktiski izmantot apgūto teoriju par kuģa mehānismu un sistēmu uzbūvi, darba procesiem un risināt problēmsituācijas. Kompetences - spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt ar kuģa mehānismu darbību saistītas problēmas, argumentēti pamatot risinājumu. - Metodes. Grupu darbs, kontroldarbi, darbs ar trenažieri, ieskaites darbs. Kritēriji. Spēja patstāvīgi formulēt, kritiski analizēt un argumentēti pamatot pieņemtos lēmumus un risinājumus ar kuģa mehānismu un sistēmu darbību saistītu problēmu novēršanai. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Grupu darbs - 10%
Kontroldarbi - 20% Darbs ar trenažieri - 20% Ieskaites darbs - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Iepriekš apgūstamie studiju kursi: matemātika, fizika, inženiergrafika un tēlotājģeometrija, ķīmija, informācijas tehnoloģija, tehniskā mehānika, kvalitātes vadība jūras transportā, elektrotehnika un elektronika. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|