Kods | JA0017 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Jūrniecības angļu valoda | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Otrā līmeņa profesionālā augstākā, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Marita Sausā, Ilze Buivide-Iremašvili | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz studentiem zināšanas par kuģiem un kuģošanu. Studiju kursā tiek aplūkota būtiska jūrniecības leksika un terminoloģija caur dažādām jūrniecības tēmām, tādējādi veidojot pamatu zināšanām, kas nepieciešamas, lai strādātu ar dažādiem tekstiem un instrukcijām jūrniecības studiju laikā un uz kuģa. Studiju kurss palīdz studentiem attīstīt lasīšanas prasmes, rakstīšanas prasmes, klausīšanās prasmes, komunikācijas prasmes un pierakstu veidošanas prasmes līdzsvarotā veidā, apvienojot jauniegūto jūrniecības un inženiertehnisko terminoloģiju ar noderīgām vispārīgās angļu valodas konstrukcijām un vārdu krājumu, kas uzlabos studentu vispārējo valodas prasmi un pārliecību par sevi. Studiju kursu ieteicams papildināt ar vispārīgās angļu valodas klausīšanās un lasīšanas uzdevumiem, kā arī gramatikas un vārdu krājuma veidošanas materiāliem visa semstra garumā, lai nodrošinātu vispusīgu angļu valodas lietošanu, gatavojoties eksāmenam un veicinātu ikdienas komunikāciju uz kuģa.. Studentiem tiek dotas šādas vadlīnijas veiksmīgai uzdevumu izpildei:. 1. No visiem studentiem tiek sagaidīts, ka viņi visu laiku apmeklēs nodarbības un savlaicīgi būs auditorijā.. 2. Studenti iesaistās diskusijās un sniedz prezentācijas.. 3. Mājasdarbi ir jāizpilda laikā. Studentiem tiek paziņots par gaidāmajiem testiem un viktorīnām.. 4. Tekstu, ziņojumu, prezentāciju un pārbaudes darbu kopsavilkumi tiek ņemti vērā galīgajā vērtējumā.. 5. Studentiem patstāvīgi jāmācās pašmācības materiāli un jāieplāno konsultācijas ar pasniedzēju. Konsultācijas laiks ir elastīgs un tiks organizēts tā, lai pielāgotos dažādām vajadzībām. Studentiem, kuriem ir īpašas problēmas vai nepieciešams papildu darbs, regulāri jāieplāno konsultācijas ar pasniedzēju.. 6. Studenti, kuri nav izpildījuši prasības attiecībā uz kursa darbu, netiks pielaisti pie eksāmena.. 7. Galīgā atzīme semestra beigās tiks balstīta uz eksāmenu rezultātiem, kā arī uz katra studenta sekmēm, sasniegumiem un progresu semestra laikā.. Nepilna laika neklātienes studijas tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem izpratni par jūrniecības terminoloģiju, veidojot visaptverošu jūras un tehnisko terminu vārdu krājumu, kas ļaus studentam kompetenti veikt visus profesionālos pienākumus saskaņā ar Starptautisko jūrnieku diplomēšanas noteikumu prasībām, (STCW’78 ar labojumiem), kas nepieciešami sertificētam stūrmanim un kapteinim. Studiju kursa uzdevumi saskaņā ar Starptautiskās Jūras organizācijas (IMO) Modeļkursa 3.17 Jūrniecības angļu valoda prasībām ir šādi: - sniegt studentiem vispusīgas zināšanas par kuģiem un kuģošanu; - sniegt būtisku jūrniecības leksiku un terminoloģiju caur dažādām jūrniecības tēmām, tādējādi veidojot pamatu zināšanām, kas nepieciešamas, lai strādātu ar dažādiem tekstiem un instrukcijām jūrniecības studiju laikā un uz kuģa; - attīstīt lasīšanas prasmes, rakstīšanas prasmes, klausīšanās prasmes, komunikācijas prasmes un pierakstu veidošanas prasmes līdzsvarotā veidā, apvienojot jauniegūto jūrniecības un inženiertehnisko terminoloģiju ar noderīgām vispārīgās angļu valodas konstrukcijām un vārdu krājumu, kas uzlabos studentu vispārējo valodas prasmi un pārliecību par sevi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- spēj izmantot iegūtās zināšanas par jūrniecības terminoloģiju, kuģiem un kuģošanu kopumā;
- spēj ievērojami uzlabot izpratni par tekstiem, kas saistīti ar jūrniecības tematiku;
- spēj raksturot dažādus tirdzniecības kuģu un kravu veidus, izskaidrot speciālo uzdevumu kuģu funkcijas;
- spēj izskaidrot, kā tiek organizēta kuģa apkalpe, un aprakstīt galvenās nodaļas;
- spēj analizēt dažādus kuģu dzinēju un boileru veidus;
- spēj aprakstīt palīgmehānismu funkcijas uz kuģa, tostarp dažādu veidu sūkņus.
- spēj izskaidrot tehniskās apkopes nozīmi uz kuģa un to, kas tajā ietilpst;
- spēj paskaidrot, kā tiek organizēta saziņa jūrā un kādi ir galvenie ziņojumu veidi;
- spēj apspriest SOLAS konvencijā ietvertos drošības aspektus, piemēram, glābšanas aprīkojums, ugunsdrošība, sadursmju regulējums, darba drošība, pirmā palīdzība u. c. - Metodes: eksāmens, rakstiski uzdevumi, tekstu, ziņojumu, prezentāciju kopsavilkumi, patstāvīgais darbs.
Studenti saņem vispārēju novērtējumu, pamatojoties uz vidējo punktu skaitu katrā no četriem uzdevumiem, t.i., klausīšanās, lasīšana, rakstīšana un runāšana. Visi četri uzdevumi ir vienādi izsvērti.
Kritēriji:
1. Tekošums un saskaņotība: Vai students skaidri un saskaņoti, bez ilgas vilcināšanās pauž idejas un viedokļus?
2. Leksiskais resurss: Vai students izmanto plašu vārdu krājumu?
3. Gramatiskais diapazons un precizitāte: Vai students izmanto plašu struktūru klāstu un pieļauj tikai dažas nelielas kļūdas?
4. Izruna: Vai students ir viegli saprotams? Vai students dabiski izmanto angļu valodas izrunas funkcijas? Prasmes: - spēj izmantot kartes un citas ar navigāciju saistītas navigācijas publikācijas; - spēj izmantot atbilstošas plūdmaiņu un straumju tabulas; - spēj izprast laikapstākļu informāciju, diagrammas un ar tām saistīto informāciju; - spēj sazināties ar citiem kuģiem un krasta stacijām, izmantojot jūras sakaru standartfrāzes; - spēj izprast norādījumus un atbildēt uz loču jautājumiem par manevrēšanu, noenkurošanos, pietauvošanos un attauvošanu; - spēj raksturot dažādu kuģus un to kravas, izmantojot terminoloģiju; - spēj izprast un spēt paskaidrot boju raidītos signālus; - spēj izprast dažādu apkalpes locekļu funkcijas uz kuģa; - spēj izskaidrot dažādu faktoru/spēku ietekmi uz kuģa gaitu; - spēj salīdzināt dažādu kuģu dzinēju priekšrocības un trūkumus; - spēj aprakstīt slimību simptomus un runāt par savainojumiem uz kuģa; - spēj saprast ugunsdrošības nozīmi uz kuģa un dažādu ugunsdzēšamo līdzekļu lietošanas noteikumus. - Metodes: eksāmens, rakstiski uzdevumi, tekstu, ziņojumu, prezentāciju kopsavilkumi, patstāvīgais darbs. Studenti saņem vispārēju novērtējumu, pamatojoties uz vidējo punktu skaitu katrā no četriem uzdevumiem, t.i., klausīšanās, lasīšana, rakstīšana un runāšana. Visi četri uzdevumi ir vienādi izsvērti. Kritēriji: 1. Uzdevuma izpilde: Vai students ir skaidri ievērojis norādījumus? Vai students ir sniedzis skaidru, precīzu un atbilstošu informācijas aprakstu? 2. Saskaņotība un saliedētība: vai rakstīšana ir labi organizēta? Vai teikumi ir loģiski saistīti? 3. Vārdu krājums un teikumu struktūra: Vai students ir izmantojis dažādus piemērotus vārdu krājumus? Vai teikumi ir labi konstruēti? Kompetences: - spēj salīdzināt dažādus kuģu veidus un tiem paredzētās kravas; - spēj izveidot viedokli par optimālākajiem kuģu dzinējiem, spēt to pamatot un iezīmēt mūsdienu globālās tendences; - spēj noskaidrot cietušā sūdzības un/vai raksturot cietušā veselības stāvokli medicīnas personālam; - spēj saprast instrukcijas, sazināties un pilnvērtīgi piedalīties komandas darbā ugunsgrēka gadījumā; - spēj saprast instrukcijas glābšanās operācijas laikā un pilnvērtīgi uzturēt pilnvērtīgu verbālu komunikāciju ar apkārtējiem ārkārtas situācijā; - spēj izvērtēt dažādas VHF ziņojumu kategorijas un saprast katras kategorijas galvenos kritērijus. - Metodes: eksāmens, rakstiski uzdevumi, tekstu, ziņojumu, prezentāciju kopsavilkumi, patstāvīgais darbs. Studenti saņem vispārēju novērtējumu, pamatojoties uz vidējo punktu skaitu katrā no četriem uzdevumiem, t.i., klausīšanās, lasīšana, rakstīšana un runāšana. Visi četri uzdevumi ir vienādi izsvērti. Kritēriji: 1. Uzdevuma izpilde: Vai students ir skaidri ievērojis norādījumus? Vai students ir sniedzis skaidru, precīzu un atbilstošu informācijas aprakstu? 2. Saskaņotība un saliedētība: vai rakstīšana ir labi organizēta? Vai teikumi ir loģiski saistīti? 3. Vārdu krājums un teikumu struktūra: Vai students ir izmantojis dažādus piemērotus vārdu krājumus? Vai teikumi ir labi konstruēti? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Tekstu, ziņojumu, prezentāciju kopsavilkumi - 20%
Patstāvīgais darbs - 20% Rakstisku uzdevumu izpilde - 10% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | English at the secondary school level. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|