Kods | DA4107 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Materiālu struktūra un īpašības | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andris Šutka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros parādīta saikne starp materiālu struktūru dažādos līmeņos un aspektos un šo materiālu īpašībām. Galvenās tēmas - materiālu struktūra (tai skaitā fāžu stāvokļi un agregātstāvokļi) un ietekme uz materiālu mehāniskajām, optiskajām, elektriskām, magnētiskajām un termiskām īpašībām; nano-, mikro- un makrostruktūra, kristalizācijas procesi dažādos materiālos; defektu ietekme uz materiālu īpašībām. Studiju kurss sastāv no lekcijām un laboratorijas darbiem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskās zināšanas, praktiskās iemaņas, prasmes un kompetences materiālu struktūras un īpašību savstarpējo sakarību identificēšanā un pielietošanā. Studiju kursa uzdevumi ir attīstīt: 1. Dabaszinātniski-tehnisko pasaules uztveri un loģisko domāšanu. 2. Orientēšanās spēju dažādu materiālu struktūras un īpašību savstarpējā saistībā un to pielietošanā dažādu tehnikas problēmu risināšanā, tai skaitā, augstas pievienotās vērtības tehnoloģijās. 3. Prasmi veikt zinātniski-tehniskus eksperimentus, matemātiski apstrādāt eksperimentu rezultātus, veikt rezultātu analīzi un izdarīt kompetentus secinājumus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties materiālu struktūrās dažādos līmeņos un materiālu īpašībās, kā arī jaunākajos šīs tematikas sasniegumos. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, referāti, rakstiskais eksāmens.
Kritēriji: spēj brīvi orientēties dažāda veida sakarībās starp dažāda veida materiālu struktūru un īpašībām. Spēj orientēties materiālu fizikālajās īpašībās atkarībā no materiāla sastāva. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, referāti, rakstiskais eksāmens. Kritēriji: spēj brīvi orientēties dažāda veida sakarībās starp dažāda veida materiālu struktūru un īpašībām. Spēj patstāvīgi veikt eksperimentus, saskatīt materiālu struktūras un īpašību kopsakarību, veikt rezultātu apstrādi. - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbu ieskaite. Kritēriji: spēj kvalitatīvi apstrādāt un analizēt eksperimentālos rezultātus. Spēj saskatīt materiālu struktūras un īpašību kopsakarības pielietojumus dažādos inženiertehniskos risinājumos un to izpildi dabā un sadzīvē. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, referāti, rakstiskais eksāmens. Kritēriji: spēj izskaidrot ar materiālu struktūras un īpašību kopsakarību saistītas dabas parādības un inženiertehnisko ierīču darbības principus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi un referāti - 20%
Laboratorijas darbi - 30% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas ķīmijā, fizikā un matemātikā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|