Kods | JA0010 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kuģu dīzeļiekārtas un turbīnas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andrejs Sotņičenko, Artūrs Koreņkovs, Rauls Klaucāns | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa apguve ļaus iepazīt visu mehānismu, kas ietilpst kuģu energoiekārtā, darbības principus, ekspluatācijas noteikumus; kuģa sistēmas, tā sastāvdaļas, notiekošos procesus mehānismos. Rezultātā nodrošinās bezavāriju darbu un paaugstinās kuģošanas drošību.. Studiju kurss ir izstrādāts atbilstoši STCW konvencijas kodeksa A-III/6 standarta un profesijas standarta prasībām, kā arī ņemot vērā IMO 7.08 paraugkursa rekomendācijas un citus saistošos normatīvos dokumentus. . Nepilna laika studijas neklātienē tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt akadēmiskās un pētnieciskās kompetences, lai studējošie spētu patstāvīgi izmantot pamatzināšanas par dīzeļdzinēju un turbīnu uzbūvi, konstrukciju elementiem, darbības principu un teoriju, kā arī attīstīt nepieciešamās iemaņas apkopē un ekspluatācijā un prasmi integrēt kompleksās zināšanas pētnieciskā darbā. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt zināšanas un izpratni par dīzeļdzinēju un turbīnu darbības principiem saistībā ar fundamentālo zinātņu likumsakarībām; - sniegt pamatzināšanas par dīzeļdzinēju un turbīnu uzbūvi, konstrukciju elementiem; - attīstīt nepieciešamās iemaņas apkopē un ekspluatācijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
Spēj parādīt pamatizpratni par mehānisko sistēmu darbību, tostarp par primāro dzinēju, galveno dzinēju.
- Metodes: diskusija, grupu darbs, kontroldarbi, darbs ar trenažieri (simulatoru), noslēguma pārbaudījums.
Vērtēšanas kritēriji: spēj parādīt pamatizpratni par mehānisko sistēmu darbību. Prasmes. - spēj patstāvīgi izmantot apgūto teoriju un zinātnisko informāciju par iekšdedzes dzineju un turbīnu uzbūvi, darba procesu; - spēj novērst avārijas situācijas, analizēt kļūmes; - spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par uzlabojumu iespējām un nākotnes attīstības tendencēm. - Metodes: diskusija, grupu darbs, kontroldarbi, darbs ar trenažieri (simulatoru), noslēguma pārbaudījums. Vērtēšanas kritēriji: spēja patstāvīgi praktiski izmantot apgūto teoriju par iekšdedzes dzineju un turbīnu uzbūvi, darba procesiem un risināt problēmsituācijas. Kompetences. Spēj demonstrēt savu kompetenci atbilstoši STCW konvencijas Kodeksa A-III/6 sadaļas prasībām: 1) spēj parādīt pamatizpratni par mehānisko sistēmu darbību; 2) spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt ar iekšdedzes dzineju un turbīnu darbību saistītas problēmas, argumentēti pamatot risinājumu. - Metodes: diskusija, grupu darbs, kontroldarbi, darbs ar trenažieri (simulatoru), noslēguma pārbaudījums. Vērtēšanas kritēriji: 1) Aprīkojuma un sistēmu darbība atbilst lietošanas instrukcijām. 2) Veiktspējas rādītāji atbilst tehniskajām specifikācijām. 3) Spēja patstāvīgi formulēt, kritiski analizēt un argumentēti pamatot pieņemtos lēmumus un risinājumus ar iekšdedzes dzinēju un turbīnu darbību saistītu problēmu novēršanai. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Diskusija - 10%
Grupu darbs - 10% Kontroldarbi - 10% Darbs ar trenažieri (simulatoru) - 30% Noslēguma pārbaudījums - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas dabaszinātnēs un fizikā vidusskolas līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|