Kods | BM0129 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Lokomotīvju vilces piedziņas dinamika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Pāvels Gavrilovs, Jānis Eiduks | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss veltīts lokomotīvju vilces piedziņas dinamikas ievades apgūšanai. Studiju kursa ietvaros aplūkoti lokomotīvju vilces piedziņas kinemātika, kinemātiskās kļūdas saistībās vilces motoru pakares veidu, kinemātiskās pilnības nosacījumi un to analīze. Apakšsistēmas "vilces motors-pārvadmehānisms-riteņpāris" matemātiskais modelis. Apakšsistēmas "ekipāža-elastīgais sliežu ceļš" modeļa struktūra un parametri. Vilces piedziņas dinamika kvazistacionāros un nestacionāros kustības režīmos. Piedziņas frikcijas pašierosmes svārstību attīstība un pamatīpašības, to īpatnības vilces piedziņā ar hidraulisko pārvadu. Sistēmas parametru optimizācija.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par lokomotīvju vilces piedziņas dinamiku. Veidot topošā inženiera kompetentu mūsdienīgu priekšstatu par dinamiskām slodzēm lokomotīvju vilces piedziņā, to rašanās iemesliem un pasākumiem to samazināšanai. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. veidot izpratni par lokomotīvju kinemātiskās pilnības kritērijiem un dažāda tipa piedziņas salīdzinājumus; 2. sniegt zināšanas par riteņu un sliežu longitudinālās saites modeļa parametru un struktūras ietekme uz vērpes svārstībām piedziņā; 3. sniegt zināšanas par dinamiskiem procesiem; 4. sniegt zināšanas par lokomotīvju vilces piedziņa aprēķiniem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot izskaidrot dinamisko slodžu noteikšanas metodiku lokomotīvju vilces piedziņā, matemātiskās modelēšanas pamatnostādnes. - Patstāvīgie darbi, diskusijas nodarbībās. Eksāmens, kurā ietverti gan kursa darba rezultāti, gan teorētiskie, gan praktiskie jautājumi. Prot lokomotīvju tehniski ekonomisko parametru noteikšanu un dīzeļlokomotīves iekšdedzes virzuļdzinēja tehnisko parametru noteikšanu. - Eksāmens, kurā ietverti gan kursa darba rezultāti, gan teorētiskie, gan praktiskie jautājumi. Prot apakšsistēmas “vilces motors - pārvadmehānisms – riteņpāris” matemātiskais modelis. Apakšsistēmas “ekipāža - elastīgais sliežu ceļš” modeļa struktūra un parametri. - Patstāvīgie darbi, diskusijas nodarbībās. Eksāmens, kurā ietverti gan kursa darba rezultāti, gan teorētiskie, gan praktiskie jautājumi. Prot vilces piedziņas dinamika kvazistacionāros un nestacionāros kustības režīmos. - Eksāmens, kurā ietverti gan kursa darba rezultāti, gan teorētiskie, gan praktiskie jautājumi. Prot piedziņas frikcijas pašierosmes svārstību attīstība un pamatīpašības, to īpatnības vilces piedziņā ar ar hidraulisko pārvadu. Sistēmas parametru optimizācija. - Patstāvīgie darbi, diskusijas nodarbībās. Eksāmens, kurā ietverti gan kursa darba rezultāti, gan teorētiskie, gan praktiskie jautājumi. Spēj izveidot lokomotīvju vilces piedziņas diferenciālvienādojumus. - Studiju darbs. Izprot materiālu par lokomotīvju vilces piedziņas dinamiku. - Eksāmena teorētiskie jautājumi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbu izpilde - 10%
Studiju darba izpilde - 35% Atbildes uz eksāmena teorētiskiem jautājumiem - 40% Eksāmena praktiskā uzdevuma izpilde - 15% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dīzeļlokomotīvju dinamika, darbības principi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|