Kods | JA0006 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kuģu elektronika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Miroslavs Mališko, Gundis Lauža | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir metodiski izstrādāts, lai nodrošinātu studentiem nepieciešamās kompetences elektronikas disciplīnā, atbilstoši Starptautiskās Jūrniecības organizācijas (IMO) modeļkursam 7.08 (elektromehāniķis). Studiju kurss sagatavo studentus darbībai saskaņā ar Latvijas profesiju standartiem, kā arī pienākumiem, kas noteikti STCW kodeksa A-III/6. nodaļā.. Studiju kurss strukturēti ietver apjomīgu pārskatu par pusvadītāju struktūru un uzbūvi, elektronikas ierīcēm, to uzbūvi un darbības principiem, kā arī pārrauga digitālās un analogās elektronikas lietošanu. Papildus tiek pievērsta specifiska uzmanība elektronikas ierīču iespējamiem bojājumiem, nodrošinot studentiem prasmes to noteikšanā un labošanā. Tādējādi studiju kurss iezīmē studentu sagatavošanu praktiskai darbībai, kas ir vērsta uz problēmu risināšanu reālā darba vidē. Studiju kurss paredz regulārus mājasdarbus, kuru mērķis ir nostiprināt teorētiskās zināšanas, kuras ir apgūtas studiju kursa laikā. Laboratorijas darbi ir paredzēti, lai attīstītu studentu praktiskās prasmes un veicinātu izpratni par elektronikas komponentiem un to darbību. Praktiskie darbi, kas ir integrēti studiju kursā, veido platformu, lai piemērotu teorētiski iegūtās zināšanas un prasmes reālās situācijās.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: sniegt zināšanās elektronikas joma atbilstoši IMO modeļkursam 7.08 (elektromehāniķis), lai students spētu pildīt STCW kodeksa A-III/6. sadaļā noteiktās funkcijas. Studiju kursa uzdevumi: - iepazīstināt ar pusvadītāju struktūru un uzbūvi; - sniegt informāciju par elektronikas ierīcēm, to uzbūvi un darbības principiem; - sniegt informāciju par digitālo un analogu elektronikas pielietošanu; - iepazīstināt ar elektronikas ierīču iespējamiem bojājumiem, un to noteikšanas un labošanas paņēmieniem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
Spēj paskaidrot par fizikālajiem procesiem dažādu pusvadītāju ierīču struktūrās; pusvadītāju ierīču tipiem, konstrukciju, pielietošanu; - Metodes: mājasdarbs, laboratorijas darbs, praktiskais darbs.
Vērtēšanas kritēriji: ilgtspējības attīstības principu pārzināšana, to nozīmīguma izprašana nozares ilgtspējas attīstības veicināšanā. Prasmes. 1) Spēj atpazīt elektronikas un energoelektronikas elementus; 2) Spēj analizēt klasiskās impulsu un pastiprinātāju kaskāžu shēmas, novērtēt to darbības parametrus; 3) Spēj veikt elektronikas elementu darbspējas pārbaudi, kā arī indentificēt un nomainīt bojātās ierīces. - Metodes: mājasdarbs, laboratorijas darbs, praktiskais darbs. Vērtēšanas kritēriji: spēja ar kritiski reflektējošu izpratni patstāvīgi un praktiski izmantot apgūto teoriju un zinātnisko informāciju. Kompetences. Spēj demonstrēt savu kompetenci atbilstoši STCW konvencijas Kodeksa A-III/6. sadaļas prasībām: 1) Izpratne par elektronikas un energoelektronikas pamatiem; 2) Spēj lasīt elektroshēmas un elektroniskās shēmas; 3) Spēj demonstrēt praktiskās iemaņas, kas nodrošina kuģa elektroaprīkojuma elektronisko shēmu tehnisko ekspluatāciju. - Metodes: mājasdarbs, laboratorijas darbs, praktiskais darbs. Vērtēšanas kritēriji:1) Aprīkojuma un sistēmu darbība atbilst lietošanas instrukcijām; 2) Veiktspējas rādītāji atbilst tehniskajām specifikācijām; 3) spēj lasīt elektroshēmas un elektroniskās shēmas; 4) spēj formulēt, kritiski analizēt un argumentēti pamatot pieņemtos lēmumus un risinājumus |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājasdarbi - 20%
Laboratorijās darbi - 20% Praktiskie darbi - 40% Eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Elementārās matemātikas pamatzināšanas. Fizika (Elektrotehnikas teorētiskie pamati). Īpaši svarīgas ir elektromagnētisma zināšanas, kurās ietilpst tādi koncepti kā elektriskā lādiņa, spriegums, strāva, pretestība, kapacitāte un induktivitāte. Loģika un problēmu risināšanas spējas. Ķīmija. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|