Kods | BM0108 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Automobiļu spēka pārvadi un balstiekārtas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aivis Grīslis, Māris Gailis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju priekšmets apskata automobiļa mehāniku, uzbūvi un perspektīvās tehnoloģijas. Studiju priekšmetā izklāstītās tēmas aptver plašu informācijas loku: automobiļa dinamiku un enerģijas plūsmas, ceļa iedarbību uz automobiļa balstiekārtas elementiem, automobiļa mezglu konstrukcijas, uzbūvi un to darbības modelēšanu, vadības sistēmas, izturības un ilgizturības datu analīzi, simulācijas modeļus un nākotnes tehnoloģijas. Tiek apskatīti automobiļu spēka pārvadu un balstiekārtu mezgli: pārnesumkārbas un sadales kārbas, kardānpārvadi, galvenie pārvadi un diferenciāļi, pasīvās un aktīvās balstiekārtas, bremzes un stūres iekārtas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju priekšmeta mērķis ir padziļināti apgūt automobiļa un tā mezglu uzbūves un vadības tehnoloģijas. Izvirzītā mērķa sasniegšanai, noteikti sekojoši uzdevumi: prast analizēt automobiļa enerģijas plūsmas un dinamiku, prast analizēt automobiļa mezglu dažādu risinājumu piemērotību dažādiem ekspluatācijas apstākļiem, novērtējot mezgla, kā sistēmas vājās un stiprās puses, prast izveidot matemātisku modeli kādam automobiļa mezglam, lai simulētu tā darbību noteiktos apstākļos, prast izvēlēties tehnoloģiskus risinājumus, lai līdzvērtīgi aizvietotu kādu no mezgla daļām, prast izvēlēties un izmantot dažādas aprēķinu metodikas automobiļa elementu izvēlē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj modelēt enerģiju plūsmas automobilī - Praktisko darbu ieskaites Spēj strādāt ar automobiļu 3D modeļiem - Laboratorijas darbu aizstāvēšana Izprot automobiļu piedziņas sistēmu attīstību - Atbildes uz eksāmena jautājumiem Izprot šasiju sistēmu attīstību - Atbildes uz eksāmena jautājumiem |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Atbildes uz eksāmena jautājumiem - 50%
Laboratorijas darbu novērtēšana - 20% Praktiskā darba novērtēšana - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Automobiļu uzbūves, automobiļu mehānikas pārzināšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|