Kods | BM0103 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Precizitātes un drošuma pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Guna Čivčiša | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Precizitātes jautājumi tiek ietverti ar mašīnbūvniecību saistītās studiju programmās, lai sagatavotu zinošus speciālistus mašīnbūves nozarei. Studiju kursa ietvaros tiek apskatīti precizitātes un ar to saistītie pamatjēdzieni un sniegts ieskats par precīzu un ticamu mērījumu būtisko lomu ražošanas procesā. Sniegta plašāka izpratne par kļūdu veidiem un faktoriem, kas var nelabvēlīgi ietekmēt mērījumu precizitāti un drošumu, kā arī kļūdu rašanās cēloņiem un to noteikšanas metodēm. Studiju kursa praktiskajās nodarbībās tiek dota iespēja analizēt faktorus, kas saistīti ar mērīšanas procesu un mēriekārtām, kā arī to ietekmi uz rezultātu kvalitāti.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas un attīstīt praktiskās iemaņas par faktoriem, kas var atstāt ietekmi uz mērījumu precizitāti un drošumu. Studiju kursa uzdevumi ir: - veidot izpratni par galvenajiem precizitātes un drošuma jēdzieniem; - attīstīt spēju atpazīt kļūdu veidus un to rašanās cēloņus; - sniegt zināšanas par kļūdu noteikšanas metodēm; - attīstīt prasmes precizitātes aprēķinu veikšanā; - attīstīt spēju teorētiskās zināšanas pielietot praktiskās situācijās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj raksturot un noteikt atšķirību starp galvenajiem precizitātes jēdzieniem, paskaidrot to nozīmi, prot atrast definīcijas informācijas avotos. - Rakstisks eksāmens. Spēj salīdzināt kļūdu veidus un skaidrot to rašanās cēloņus. - Rakstisks eksāmens. Praktiskie/laboratorijas darbi. Spēj noteikt un pielietot piemērotas kļūdu noteikšanas metodes. - Rakstisks eksāmens. Praktiskie/laboratorijas darbi. Spēj apkopot rezultātus, veikt aprēķinus un izdarīt secinājumus par mērīšanas procesu un rezultātiem - Rakstisks eksāmens. Praktiskie/laboratorijas darbi. Spēj uzskaitīt un raksturot darbības, kas īstenojamas ar mēriekārtām, lai nodrošinātu ticamus mērīšanas rezultātus. - Rakstisks eksāmens. Praktiskie/laboratorijas darbi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 50%
Praktiskie/laboratorijas darbi - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas vispārīgajā metroloģijā, rasēšanā un iemaņas mērinstrumentu izmantošanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|