Kods | BM0094 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Autotransporta līdzekļu tehniskā ekspluatācija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Transports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundars Zalcmanis, Ēriks Vonda | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 10.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paredzēts, lai sniegtu visaptverošu un sistematizētu informāciju par autotransporta līdzekļu tehniskā stāvokļa noteikšanas, uzraudzības un uzturēšanas principiem un tehnoloģiskajiem risinājumiem. Studiju kurss sadalīts 2 daļās. Pirmajā daļā - tēmas par transportlīdzekļu tehnisko stāvokli un tā izmaiņas iemesliem un likumsakarībām ekspluatācijas procesā, par transportlīdzekļu Tehniskā stāvokļa uzturēšanas pamatprincipiem, tehnisko apkopju un remonta sistēmas vadlīnijām, tehnisko apkopju plānošanu, par ar transportlīdzekļu ekspluatāciju sasitošajiem normatīvajiem aktiem un to pielietojumu. Otrajā daļā - tēmas par tehniskās diagnostikas pamatprincipiem, diagnostikas sistēmām, diagnostikas procesiem, metodēm, režīmiem, tehnoloģiskajām iekārtām un parametriem, to izvēles pamatprincipiem, par sistēmu tehniskā stāvokļa noteikšanu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt visaptverošas un sistematizētas zināšanas par autotransporta līdzekļu tehniskā stāvokļa noteikšanas, uzraudzības un uzturēšanas principiem un tehnoloģiskajiem risinājumiem Izvirzītā mērķa sasniegšanai noteikti sekojoši uzdevumi: iepazīstināt ar standartiem un normatīvajiem aktiem, kas attiecas uz transportlīdzekļu ekspluatāciju; sniegt zināšanas par tehniskā stāvokļa un parametru izmaiņu iemesliem un likumsakarībām; iepazīstināt ar transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa uzraudzības un uzturēšana principiem; iepazīstināt ar tehnisko apkopju organizācijas metodēm un tehnoloģijām; attīstīt spēju izstrādāt un koriģēt tehnisko apkopju plānus; pilnveidot zināšanas un attīstīt prasmes saistībā ar konstruktīvo parametru un tehniski-ekonomisko raksturlielumu noteikšanu un novērtēšanu, sākotnējo parametru atjaunošanas metodēm un tehnoloģijām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj pielietot uz transportlīdzekļu izmantošanu attiecinātos globālos, reģionālos un valsts normatīvos aktus transportlīdzekļu ražošanas, izvēles un ekspluatācijas procesā. - Rakstisks eksāmens Semestra individuālā darba izstrāde. Spēj izvēlēties, izstrādāt un pielietot tehniski pamatotas tehnisko apkopju organizācijas metodes. - Laboratorijas darbu izstrāde. Rakstisks eksāmens. Praktisko uzdevumu izpilde. Spēj noteikt un koriģēt tehnisko apkopju periodiskumu un darbu plānus. - Rakstisks eksāmens. Starppārbaudījumi. Spēj analizēt, izvērtēt, izskaidrot un pamatot tehniskā stāvokļa izmaiņu iespējamos iemeslus un cēloņus. - Laboratorijas darbu izstrāde. Rakstisks eksāmens. Praktisko uzdevumu izpilde. Semestra individuālā darba izstrāde. Spēj izvēlēties , pielietot, izstrādāt un optimizēt tehniskā stāvokļa pārbaudes un atjaunošanas tehnoloģijas. - Laboratorijas darbu izstrāde. Rakstisks eksāmens. Praktisko uzdevumu izpilde. Semestra individuālā darba izstrāde. Spēj noteikt un pamatot transportlīdzekļu vispārējo tehnisko stāvokli. - Laboratorijas darbu izstrāde. Rakstisks eksāmens. Spēj noteikt un pamatot sistēmu un sastāvdaļu tehnisko stāvokli, kļūmes un atteikumus. - Laboratorijas darbu izstrāde. Rakstisks eksāmens. Praktisko uzdevumu izpilde. Semestra individuālā darba izstrāde. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuālais darba uzdevums - 5%
Laboratorijas darbi - 35% Starppārbaudījumi - 10% Praktiskie uzdevumi - 15% Rakstisks eksāmens - 35% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatprasmes. Autotransporta līdzekļu konstrukcija. Automobiļu elektriskās un elektroniskās ierīces. Ekspluatācijas materiālu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|