Kods | BM0090 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ģeometriskā metroloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anita Avišāne, Edgars Šīrons, Jānis Lungevičs, Ivars Odītis, Oskars Liniņš, Andris Priževaitis, Ivans Griņevičs, Guntis Spriņģis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek aplūkotas izplatītākās ģeometriju mērīšanas metodes, līdzekļi un mēraparāti, doti tehniskie un metroloģiskie raksturlielumi saskaņā ar mērījumu nodrošināšanas sistēmas standartiem. Tiek aplūkoti iegūto mērījumu rezultātu apstrādes, interpretācijas, atkārtojamības un reproducējamības principi. Sniegtas zināšanas par pielaižu un sēžu sistēmām. Apskatīta formas, pozīcijas un orientācijas pielaižu būtība un uzrādīšana rasējumos.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir dot iespēju studentam rast izpratni par precizitātes un pielaižu būtību un to nozīmīgumu mašīnbūvē un citās nozarēs. Studiju kursa uzdevumi: • attīstīt studenta prasmi izvēlēties piemērotus mērrīkus; • veicināt pamatiemaņu attīstību uzdotai detaļu precizitātei atbilstošu mērījumu veikšanā; • attīstīt studenta praktiskās iemaņas, izmantojot dažādas metodikas, veikt salāgojuma sēžu un pielaižu aprēķinus; • attīstīt prasmes attēlot rasējumos aprēķinātos detaļu un salāgojumu izmērus un pielaides, saskaņā ar spēkā esošajiem standartiem; • veicināt iegūto teorētisko zināšanu izmantošanu praktisku uzdevumu veikšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj aprēķināt, izvēlēties un praktiski izmantot izstrādājumu ģeometrisko parametru kontroles un mērīšanas metodes un līdzekļus. - Laboratorijas darbi. Spēj pielietot un izvēlēties kritērijus sēžām ar garantētu spēli, ar garantētu uzspīlējumu un pārejas sēžām un veikt šo salāgojumu aprēķinus. - Patstāvīgais darbs. Eksāmens. Spēj attēlot rasējumos aprēķinātos detaļu un salāgojumu izmērus un pielaides, saskaņā ar spēkā esošajiem standartiem. - Patstāvīgais darbs. Spēj izmantot teorētiskās zināšanas, praktisku uzdevumu veikšanā. - Patstāvīgais darbs. Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 30%
Patstāvīgais darbs - 50% Eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas rasēšanā, fizikā un matemātikā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|