Kods | BM0084 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Apstrādes teorijas un procesu papildnodaļas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Guntis Pikurs, Artis Kromanis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Rotējošu instrumentu iedarbes īpatnības. Urbšanas un frēzēšanas paveidi un nepieciešamās apstrādes kustības. To spēku analīze, kuri veidojas, pielietojot rotējošus instrumentus. Urbšanas un frēzēšanas ātruma atkarība no instrumenta noturības. Ēvelēšanas un caurvilkšanas norise, nepieciešamās kustības un īpatnības. Vītņveida virsmu apstrādes savdabība un režīma elementi. Virsmu slīpēšanas process, tā paveidi, apstrāde ar lokāliem graudiem un abrazīvās apstrādes procesa intensifikācija.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju priekšmeta mērķis ir nodrošināt zināšanas par apstrādes iespējām un apstrādi ar rotējošiem instrumentiem. Mācību procesā tiek veidotas un nodrošinātas zināšanas par norisēm, kuras norit frēzēšanas, urbšanas un slīpēšanas gaitā un kā tās ietekmē darbības procesus. Līdz ar to tiek iegūta prasme novērtēt frēzēšanu un citas sarežģītas norises un kompetenti veikt apstrādes ekspertīzi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izskaidrot apstrādes ar rotējošiem instrumentiem īpatnības, to veidotās plastiskās deformācijasun atšķirīgu virsmu apstrādes procesus. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, pārbaudes darbi, eksāmens. Spēj formulēt svarīgākos priekšnosacījumus un norises frēzējot, urbjot un slīpējot. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, pārbaudes darbi, eksāmens. Jāspēj prognozēt pieļaujamās griešanas slodzes, griešanas momentus un pilnveidot esošos apstrādes procesus un to kinmātiku. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, pārbaudes darbi, eksāmens. Spēj sniegt reālus piemērus par rotējošo instrumentu pielietošanu. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, pārbaudes darbi, eksāmens. Spēj analizēt un prognozēt pieļaujamās griešanas slodzes un griešanas momentus. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, pārbaudes darbi, eksāmens. Spēj novērtēt, aprakstīt rotējošo instrumentu darbību un attiecīgās apstrādes norises, to virzību un ražošanas iespējas - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, pārbaudes darbi, eksāmens. Spēj pilnveidot esošos apstrādes procesus un to kinemātiku. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, pārbaudes darbi, eksāmens. Spēj novērtēt un analizēt rotējošo instrumentu darbību un apstrādes norises. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, pārbaudes darbi, eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi - 20%
Aktīva dalība lekcijās - 10% Pārbaudes darbi - 35% Eksāmens - 35% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | MAT377 Apstrādes teorija un procesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|