Kods | IV0074 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Personīgo finanšu pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Guna Ciemleja | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Ekonomikas stabilizēšana un sabiedrības labklājības veicināšana nākotnē ir atkarīga arī no nākamās ekonomiski aktīvās paaudzes atbildīgas pieejas personīgajām un biznesa finansēm. Tas norāda uz nepieciešamību attīstīt būtiskākās finanšu plūsmu vadīšanas prasmes, kas ir nepieciešamas cilvēka dzīvē. Tā ir plaša personīgo finanšu jautājumu kopa, tostarp ikdienas finanšu plānošana, nodokļu jautājumi, uzkrājumu un citu aktīvu pārvaldīšana, mājokļa iegāde, kredīta izmantošana, apdrošināšana, investīciju pārvaldīšana un pensijas uzkrājumu veidošana.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem zināšanas par finanšu lēmumiem, kas saistīti ar privātpersonas ieņēmumiem un izdevumiem, un attīstīt prasmes, kas ļauj lietpratīgi pieņemt lēmumus. Studiju kursa uzdevumi ir attīstīt prasmes: 1. Analizēt un izvērtēt finanšu informāciju. 2. Sagatavot privātpersonas budžetu un gada ienākumu deklarāciju. 3. Identificēt personai piemērotus finansējuma avotus. 4. Lietpratīgi izvēlēties investīciju veidus un veikt ienesīguma analīzi un novērtējumu. 5. Novērtēt investīciju riskus un iegādes izmaksas. 6. Novērtēt potenciālos patēriņa un investīciju lēmumus. 7. Saprast savu lēmumu un novērtēt iespējamās sekas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj raksturot ienākumu gūšanas svarīgumu, identificēt un raksturot valsts un pašvaldības nodokļu ietekmi uz privātpersonas ieņēmumiem un dzīves līmeni. Izprot iespēju saņemt dažādus ienākumu veidus. - Individuālais vai grupas darbs. Mācībspēks analizē un vērtē rezultātus lekcijas laikā, sniedz komentārus. Spēj nodemonstrēt prasmes sabalansēt ieņēmumus un izdevumus, un veidot budžetu. Prot sagatavot privātpersonas gada ienākumu deklarāciju. - Individuāls darbs (izdevumu analīze, mērķi, bilance, budžets). Spēj analizēt izdevumu struktūru, salīdzināt un izprast nekustamā vai kustamā īpašuma īres un iegādes darījumus. - Situācijas analīze. Individuāls vai grupas darbs. Prezentēšana. Mācībspēks analizē un vērtē rezultātus lekcijas laikā, sniedz komentārus. Spēj raksturot banku un citu finanšu iestāžu sniegto pakalpojumus un to izmantošanas iespējas. Spēj identificēt procedūras un pienākumus, kas saistās ar finanšu līdzekļu aizņemšanos un raksturot dažādu maksājumu karšu veidus, kā arī apzinās izmaksas, kas saistās ar e-vides finanšu darījumiem. - Individuāls vai grupas darbs. Prezentēšana. Mācībspēks analizē un vērtē rezultātus lekcijas laikā, sniedz komentārus. 1. zināšanu pārbaudes tests (1-3.tēma). Spēj analizēt dažādus uzkrājumu veidošanas un investīciju veidus un izvērtēt to atbilstību personīgajām iespējām. - Interneta tests. Individuāls darbs (TMS brokera demo konts). Prezentēšana. Mācībspēks analizē un vērtē rezultātus lekcijas laikā, sniedz komentārus. Spēj raksturot dažādu apdrošināšanas veidus kā riska samazināšanas instrumentu, var paskaidrot azartspēļu ietekmi un iespējamās sekas. - Interneta tests. Individuāls vai grupas darbs. Prezentēšana. Mācībspēks analizē un vērtē rezultātus lekcijas laikā, sniedz komentārus. 2. zināšanu pārbaudes tests (4-6.tēma). Spēj novērtēt savu maksātspēju un izprot maksātnespējas un bankrota procedūru. - Situācijas analīze. Mācībspēks analizē un vērtē rezultātus lekcijas laikā, sniedz komentārus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. pārbaudes tests portālā ORTUS - 10%
2. pārbaudes tests portālā ORTUS - 10% Individuāls praktisks darbs (izdevumu analīze, mērķi, bilance, budžets) - 50% Individuāls praktisks darbs (TMS brokera demo konts) - 10% Citas aktivitātes (individuāls vai grupu darbs, situāciju analīze, prezentācija, interneta testi) - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|